bortskjemt

i forrige uke ble vi godt bortskjemt med sommervarme kortebukser og singlett ,så kom søndagen oog sønn kom på besøk med lillemor på 3 år ,vi var ikke enige sønn og jeg ,han mente det var kaldt jeg mente det ville bli varmere utover dagen ,vi kokte kjøttsuppe over bålpanna ute oog det var nok til svigermor ,svigerinne og svoger også ,noen gikk i kortebukse og jeg gikk inn og skifta til jeg også :=)

Så gikk vi ned til sjøen ,vi har et lite kaihus der nede ,gamlekarane her på Leira bygde den ,den tid dei måtte trille melka ned til kaia og sende melka med båt til meieriet,men i dag er som et sviinesti ,mennesker som kommer for å stå der oog fiske ,helt ok det men dei kaster all søpla si inn i kaihuset til vår frustrasjon ,vi må vist begynne å vise oss mer der nede ,se inn i kaihuset medan fiskerane er der og gi beskjed om att søpla ikke skalligge igjen ,noe av det som  låg der ble brent ,det ble åretsførste bål ,og vii brente helt nedei sjøkanten så floa kunne slukke glørne

selvkrakken som stod der så en kunne sette baken på hadde noen brent hull i hele sete ,hvorfor ?

og medan nooen rydderfyller sekken med søppel og koster ,noen skiturister som kom ned fra  fjellet venta på å bli henta ,tok andre ansvaret med å passe på båletog grille marsmallow

og som dere serr er jakka på ,måtte innrømme att det ikke var så varmt på søndag ,så jeg gikk opp og hentet jakker til oss ,og lillemor kosteseg da hun fikk låne gamlevogna som ble kjøpt til bestefaren da han var liten gutt :=)

I går var det mandag  og strikkekafe men jeg skulle til legen ,så det ble ut og fare tidlig med bussen ,heldigvis er kolonialene tidlig oppe og senteret for det var skikkelig bitkaldt i går,jeg ruslet litt og varmet meg litt inne til sentrum våknet og jeg hadde legetime

gamlebanken i Volda som er eiendomsmegling i dag

Volda kirke ,stor og fin og med en paviljong på uteområdet oppom ved rådhuset ,der erdetmulikk og annen underholdning innimellom og på 17 mai

jeg går til legen ,må vente 30 min på overtid med så kaldt som det var ute var det helt ok :=)

Da jeg var ferdige gikk jeg påkafe

smørbrød med brie og skinke på og siden jeg var rimelig nedkjølt gikk jeg for varm kakao ,det smakte ,jeg kom på att jeg skulle hente noe på apoteket og gikk dit der traff jeg ei fra bygda og da hun skulle hjem viste hun att jeg skulle ta bussen så hun ringte og bød meg skyss heim en time før bussen skulle gå ,og jeg takket ja ,det var koselig og jeg var hjemme en time før normalt :=)

men selv om det er kjølig ute så våkner det mer og mer til liv ute ,

den første løvetann ,da hvet vi att snart er markane gule

og i hagen kommer det mer og mer av liljene nå ,jeg har mange og flere vil det bli .

I dag skal jeg besøke ei granne som bor på toppen av bakkane og  jeg skal kle meg godt :=) ha en fin dag da

18 kommentarer

Siste innlegg