Bøverdalen

I dag tok vi oss en fjelltur ,måtte kjøre et stykke for turen startet i Lodalen

vi betaler bompenger og kjører nesten opp til setra

vi velger veien til Bødalasbreen som er en arm til Jostedalsbreen

så langt og ikke lenger ,for ved breer er det alltid rasfare der is kan dette ut .

Vi finner er vakkert sted der vi spiser nista vår

etter maten gikk vi tilbake til veiskille ,men det er tidlig dag så vi drar ikke til bilen men går mot Lodalskåpa

nå hadde jeg nok med å gå så tok ikke bilder på vei oppover ,det var langt og bratt på slutten ,og vi gikk ikke helt til Lodalskåpa,når jeg googler her hjemme må en jo nesten ha klatreutstyr for å komme til toppen ,

da jeg såg den bratta bak meg var jeg fornøgde med turen og ville ned igjen ,så etter litt kvile rusker vi nedover

nede igjen på setra ,da var det bare å gå til bilen ca 10 min unna ,det var en aldeles nydelig tur og den avsluttet vi med å spise middag på Stryn før vi kjørte helt hjem ,fornøgde med denne dagen og vi trengte en pause fra alt hjemmearbeide vi har hatt den siste tiden

8 kommentarer

Siste innlegg