bringebær skjær

I dag gikk jeg en tur for å se til ramsløken min som jeg plantet i skogen,for å komme dit måtte jeg gjennom et bringebær skjær og nå som den er grønn og fin ble det litt tett for greina gikk opp til ermhulla mine

jeg kom meg gjennom  da :=)

ramsløken har greidd seg fint og hjorten har ikke rørt den,det var blomsterknopp også så da sprer den seg :=) tok ikke bilde,men dei skal få fred til neste år ,jeg har andre i hagen

jeg plukket dei største bladene ,lot resten stå,det var mange blomsterknopper så det vil spre seg bra nå ,så neste år tenker eg å flytte dei eg har i hagen opp i skogen :=) der kan dei spre seg som dei vil

vel jeg lagde litt pesto,i tillegg til ramsløk tok jeg litt spinat fra drivhuset,ristede pinjekjerner ,salt og rapsolje ,det ble godt og skal få være med på koldtbordet vi skal ha på lørdag

vakre bekkeblom bak grønnsakshagen min

vrihasselen jeg kjøpte i fjor spirer nå

jeg gikk en tur ned til sjøen,der er en god del småtrær og dei er helt fulle av disse billene

og når jeg gikk der sette dei seg på klærne ,noen som hvet hva dette er ?

12 kommentarer

Siste innlegg