brød i air fryer

jeg prøvde som dere hvet å lage brød i air fryeren her om dagen ,deigen var fin og den hevet godt,så godt att den tok opp i grillelementa i toppen på air fryeren ,jeg kunne jo bare lage et brød i gangen så da jeg merket att den begynte å svi seg litt på brød nr to også ,la jeg folie over og sette en rist oppå så folien ikke blåste opp i grillen

jeg fulgte en oppskrift for air fryer ,jeg stekte på rett temp og tid ,og da brødene var avkjølt og jeg skar gjennom det runde så var den rå inni ,jeg hadde derfor brødene i air fryeren en gang til så dei fikk i grunnen dobbel steketid ,men dei var fortsatt deigete.

Så for meg var dette misslykket ,puttet alikavel brødene i fryseren ,etter å ha delt dem i to ,jeg gir dem en siste kjangse ,jeg vil teste ut ostesmørbrød,da blir jo skivene stekt ,er dei fortsatt deigete da blir det mat til fuglene :=)

og når det gjelder komfyren så fikk vi den i dag ,så i løpet av neste uke har vi nystekte brød bakt på vanligvis i bakerovn :=)

21 kommentarer

Siste innlegg