Bunnys utfordring

Bunna har utfordret oss til å vise bilde av våre kjæledyr,fra nåtid eller førtid,eller ett dyr en liker sånn ellers også går helt greit.

I vår familie har vi hatt mange kattepuser og siden vi har vært melkebønder har vi selvsagt hatt kyr også

dette er min pus da jeg var lita jente,så ble jeg voksen og giftet meg ,vi fikk fire barn men jeg ville jo gi mine barn en pus også,den kom i hus men stakk av og vi fant den aldri igjen ,i senere tid fikk vi vite att den hadde flyttet inn til ei eldre dame som begynte å mate den .

Så prøvde jeg med en valp ,med 4 små barn gikk det i 14 dager,da fikk jeg levere den tilbake til eiger som var ei venninne av meg:=)

Men dagen kom da mannen min tok over et melkebruuk på odel og vi flyttet hit ut på bygda og her ble det dyr så det holdt

siden vi hadde små barn var jeg opptatt av å ale frem rolige dyr ,og vi hadde veldig snille og rolige kyr ,her ligger dei rolig oppom huset her

om sommeren gikk dyrene på fjellbeite,dei som melket var på sætra resten på utsiden ,men dei kom fort når vi kom på besøk og da sette dei pris på litt kos ,det er store dyr men dei kjenner sine selv om dei går i flokk med mange andre sine i tillegg

svigerforeldra mine hadde også pus ,det var dei som drev gården her og brukte katter for å holde mus unna ,og barnebarna likte jo det da vi kom på besøk

og da vi flyttet inn og overtok ,da overtok vi katten også ,og den ble til flere ,på det meste hadde vi 4 voksne katter og på en sommer ble det 21 kattunger,barna elsket det :=) det gikk greit for det var utekatter ,men veldig tamme for barna lekte med dem hele tiden .

Vi satt til slutt igjen med 1 hannkatt også etter att vi sluttet med kyr på gården ,gamlepus ble 16 år gammel og da var barna voksne og utflyttet ,så vi valgte å ikke skaffe ny,nå vil vi være fri ,men helt uten dyr er vi nå ikke for yngste berta vår har hund og dei kommer jo på besøk til oss

og uansett hvor jeg sitter så vil den ligge helt inntil meg hele tiden ,sånn er det å være hundebetemor hi hi .

Dette var en liten knippe av dyrene vi har hatt

18 kommentarer

Siste innlegg