camping

Ja campinglivet er slett ikke verst ,4 uker på tur oog vi koste oss skikkelig ,vi reiste kystriksvegen 17 ,jeg kom til å tenke på att jeg kjente ei der nord ,ei som hadde campingplass,jeg undersøkte litt og fant ut att hun lå på reiseruta vår og da var det lett å bestemme seg for hvor vi skulle campe et par dager,og det var to utrolig hyggelige dager.

råkk huset,hvem driver det ? jo det er strikkekjerring og mannen hennes,dei har kjøpt en nedlagt skule soom dei har forvandlet til et utrolig hyggelig sted,campingen har 8 plasser med strøm,dei har også rom en kan leige,cafe og det i Amerikastil ,og siden jeg er født i Amerika så var jo det ekstra festlig ,dei har en liten bruktbutikk i huset og en garnbutikk ,altså den dama oog mannen er helt rå altså alt dei jobber seg gjennom hver dag

vi bestemtte oss for å kjøpe middag denne dagen ,Elin måtte jo jobbe så det var hyggelig å se henne i sin hverdag,men først ruslet vi en tur ,så vakkert som det var der dei bor

så koslig cafe ,og det oom stadig gjester innom ,det var rett og slett helt fullt og det var det hele kvelden men vi fikk oss bord og bestilte dagens rett

her snakker vi rikelige porsjoner ,svinestek og middagen var helt nydelig

vi koste oss vi ,min søster og svoger satt ilag med oss :=)

og når vi først koste oss ,tok vi like godt dessert også ,en rik og fyldig sjokolademousse mmmmm deilig

etter maten gikk vi til bobilane ,men vi gikk ned igjen da middagserveringen var over ,da hadde Elin bedre tid ,her i garnbutikken og hun hjapl ooss til å finne det vi var ute etter,kjekt med ei strikkekjerring som kan garn altså

ut i cafeen for å bestale .Vi prata,hygget oss og både Elin og mannen var så enkle og nydelige å prate med og dei gjorde alt foor att vi skulle ha det bra,det er to som virkelig tar vare på menneskene dei har på besøk

fotografering måtte til

meg og min søster ,siden vi er født i Amerika måtte vi jo fotograferast i døråpningen der flagget henger:=)

dette skiltet henger på veggen ved ett av bordene ,så om en hadde ordene på plass var dette bordet for dem :=) ,Elin hadde stengt cafe dag 2 vi var der men jeg og min søster var innom alikavel ,hun skulle jobbe litt med kontorarbeid og vaske ,men hun hadde virkelig tid til oss,sette seg ned oog siden min søster hadde bursdag denne dagen spanderte hun kaffe,te og kake på oss,praten gikk lett og tiden fløy fort,det var tid for å si adjø ,hun dro hjem og vi gikk til mennenene vår,nå var det på tide å prøve fiskestanga,campingen var rett ved sjøen og fergeleia

fisk ble det stor fin torsk ,det er lett å skjønne hva middagen på dag to ble ,helt riktig ,blodfersk torsk rett fra sjøen og opp i panna .

Så var oppholde her over og vi skulle videre dag 3  men tusen takk Elin for to fantastiske dager hos dere,det var skikkelig kjekt å treffe deg og bli litt bedre kjent med både deg og din mann,og nå håper jeg dere får en skikkelig fin ferie dere også