dag 2 matamål

vi våkner til skyet vær lørdagen på Sandane,men det hadde meldt litt sol så vi tok ikke på en ekstra genser.

Vi hadde fått nyss om att det var matamål i sentrum og det skulle dukke opp en liten overaskelse der,vi tar beina fatt ,det er 2-2,5 km å gå ,altså en fin spasertur

langs veien kommer jeg over 5 flotte skjellpiggsopp,dei er så flotte ,fine til å lage krydder av og soppsoya ,men disse vokste langs en trafikert vei ,sopp tar til seg alt av tungmetaller og forurensing har jeg hørt,da plukker en ikke sopp langs veien .

vi går forbi hotellet ,der står en svær fantastisk kastanjetre

skyene låg lavt og sola dukket ikke opp ,men det var blikkstille og vakkert på fjorden

jeg smakte meg rundt på noen av bodene ,det var mye geit,geitoster,geitpølser,fenalår av geit ,jeg kjøpte ikke denne gangen ,men jeg kjøpte jordbær ,nyplukka fra Sandane ,der dyrker dei i tunell og dei var nydelige ,kjøpte også litt hvetebakst fra lokale bakere,det ble lunchen vår ,jeg kjøpte også en boks rømmegrøt ,en spesial kokt på Sandane ,den har jeg planer om å tilberede til helgen .

Det ble etterhvert kaldt ,vi frøs rett og slett,da tok vi turen innom et par butikker ,mannen kjøpte en buff i ull ,jeg et skjerf i ull og du det var deilig å få på ,og plutselig frøs vi ikke lengre

det er en butikk på Sandane som er spennende å besøke ,snakk om snurrepupperier ,kopper,kaffeog te,juletrepynt,såpe bokser godteri,stearinlys og alt mulig en kan ha lyst til å kjøpe ,denne gangen kjøpte jeg ikke noe,men jeg har handlet der flere ganger før

Nå nermet en av hemlighetene seg ,vi hørte musikk og gikk mot musikken ,så begynte et par å danse ,forsiktig kom flere par til og så var der plutselig en hel gruppe med dansere

det var dansefestival i salsa og deltakarane skulle overaske med å danse på torget,det var skikkelig koselig og flinke var dei .

Et av parene ble vi godt kjent med ,dei var fra Bergen og låg ved siden av oss på campingen ,utrolig sosiale og koslige mennesker som vi hadde litt omgang med hele helgen gjennom .

Vi gikk tilbake til Campen etter nesten 5 timer i sentrum

en tur gjennom hotellhagen,inspiserte disse grå husa ,tror det var noe velvære ,sauna og slike ting der,koslig område,tilbake i bobilen var det godt å sette seg ned og fyre opp varmen ,lage seg middag ,strikke,se på tv og bare slappe av ,fortsettelse kommer

4 kommentarer

Siste innlegg