dagane flyr avgårde

Jeg er vist inne i en periode der dagane bare fyker avsted,men nå skal jeg prøve å stoppe opp litt og slappe av hi hi

snøen har kommet i fjelltoppane ,sånn er det når en bor under høge fjell

men jeg må jo innrømme att det er vakkert også ,slik som i går når himmelen skinte fra en blå himmel,men det var bare 2+ da jeg stod opp så frosten nermer seg ,derfor fikk jeg tatt i hus alle granium i går før sola igjen gikk ned :=)det var faktisk det siste må gjøre i hagen før vinteren ,så da kan jeg slappe helt av der :=)

vi måtte ha rørlegger i går for det var hull i et rør heldigvis oppdaget vi det i tide og fikk stenk av vannet ,det er når en går en kveld og førmiddag uten vann att en ser kor avhengig vi er av det.Medan mannen var hjemme da rørlegger var der tok jeg med soppkurven og gikk i skogen ,

jeg fant en 4 kløver var det er lykketegn ? jeg hadde jo egentig avsluttet soppsesongen for det har vært lite å finne :=)

sola dukket opp da jeg kom til skogen ,det ble en trivelig tur og jeg hadde hellet med meg

for sopp fant jeg ,kantareller som jeg nesten aldrig finner dei dukker fortsatt oopp på steder jeg ikke har funnet sopp tidligere

ikke verst dette :=) kantareller,traktkantareller,bleik piggsopp,kremler og en fin liten steinsopp

jeg rusler hjem og der kommer mannen kjørande med bobilen ,måtte en snartur bortover så jeg hiver meg i bilen ,han kjører opp igjen så jeg får sette fra meg kurven hive på meg annet tøy og ta med lommeboka ha ha

det var fort gjort det han skulle ,jeg fikk handlet noen småting jeg trengte og vi suste fort hjem igjen medan sola ennå skinte

 

jeg fikk stelt soppen og puttet dem i sopp og urtetørkeren ,da holder dei seg i mange år

ellers begynte vi opp igjen med strikkekafe på mandag ,kjekt og ei hadde fyllt årr,en rund dag så hun tok med en stor skål med tilslørte bondepiker ,det var deilig :=) ei anna hadde med lefser så det ble jo fest

jeg strikker og har begynt strikkesesongen tidligere enn jeg pleier ,det gir resultater

jepp ,det har blitt litt og det betyr også att jeg faktisk omtrent er ferdige med julegavene allerede for litt har jeg også kjøpt når muligheten har bydd seg

nå skal jeg hive meg rundt og fyre opp i ovnen for det tikket inn en melding yngsta vår kjem en tur på besøk :=) så denne dagen blir fin som dere skjønner selv om det igjen er litt grått og vått ute

 

8 kommentarer

Siste innlegg