dagen før dagen

ja det er jo det for oss som bor i møre og romsdal ,dagen før dagen eller stormen ,i morgen venter vi ekstremvær og ekstrem stor rasfare,om en ikke må ut er vi anbefalt å holde oss inne,vel jeg må sjekke naust og lødedør ellers skal jeg holde meg inne og bake brød ) og kose meg med strikketøy.

I dag har jeg vært masse ute,gikk 3 turer i dag siden det ikke blir gåtur i morgen :=) det er dagen før dagen sier nå jeg .

Jeg sa jeg skulle ta bilde av plassen der vi veda hvordan det ser ut nå ,dei gjorde seg ferdig i dag men ennå står gravemaskina der

slik så plassen ut på lørdag

og slik ser der ut nå og nå håper jeg att ingen kommer og legger stein og masse her flere ganger for det er tross alt ingen som har spurt oss om det er greit (veiarbeidere)

her har dei laget en fin skråning,men jammen er jeg spent på om uværet skyller det ut på fjorden,løsmasse er tross alt ikke det samme som en solid mur,men fint er det ,dette bilde ble tatt før dei var helt ferdige ,er ennå finnere en her :=)

jeg snur og går hjem tar på ullstilongs og rusler videre rundt garden

mandagen var kvit men tirsdag våknet vi til en grønn dag ,liker att snøen reiser fort så slipper vi sørpe og is

det var godt å gå på bar vei ,nyte det grønne for gresset er faktisk grønnt her

jeg gikk til endes av veien før jeg snudde og gikk ned igjen ,vel hjemme gikk jeg i hus og spiste lunch ,men jeg ble fort rastløs igjen ,måtte liksom ut og gå igjen ,for i morgen blir det jo ikke slike turer@

det ble en ny runde nede ved sjøen,arbeiderne var ferdige men gravemaskinene skulle stå her siden dei har en jobb til her i bygda,karane var ikke kjent og jeg informerte da om att den ene gravemaskina burde dei sette en annen plass en der den sto ,for akkurat der kan det gå stein og jordskred og det er jo akkurat det som er meldt i morgen ,han hørte på meg og beltet seg til en trygg plass :=) bedre føre var

timene gikk og jeg gikk hjem for å lage middag ta i hus litt ved til i morgen ,dagen ble fin den ,så får vi se da hvordan morgendagen blir

18 kommentarer

Siste innlegg