dagens luke 2 desember

Jeg ble litt innspirert av Solliv til å lage en annerledes julekalender,den består av en tur hver dag .

Vel i går ble det ikke tur ,ikke bilder heller jeg fikk venninnebesøk og vi koste oss med kaffe og julekaker :=)

I dag startet dagen med å lage engelsk julekake

 

byttet ut hvetemel med glutenfritt og det gikk helt fint

Medan disse stekte lagde jeg noe kjøttkaker ,kan være greit å ha litt i fryseren

så var tiden inne for å komme seg ut og dagens tur gikk gjennom beite og videre rundt garden ,mye oppoverbakke som jo gir fin utsikt

gjennom gamle beiter går der mange fine steinmurer

selv om skogen ser tett ut så går der fine stier gjennom :=)

vann er fint om det er elv,foss eller sjø og her renner det mange elver

så er vi på toppen og her ser vi ned til husa der jeg bor :=) og turen går herfra videre rundt garden ,vel hjemme tok jeg turen inn i grønnsakshagen

og der henger det fersk fin mynte over kanten ennå ,jeg plukket med inn en bukett som jeg tørker nå ,tror eg skal ta og koke meg en kopp te eg ,myntete :=)

En tørr og fin dag 10+ ute og sterk vind

 

13 kommentarer

Siste innlegg