dagens overaskelse

i dag tok eg med kamera ut en tur,bilde til Evas fotokonkuranse skulle tas,har du ikke fått det med deg ? en skal ta 1 bilde der temaet er glass og sende henne på epost innen mandag 8 april ,bli med da vel .

Når jeg så alikavel var ute gikk jeg meg en tur,hadde planer om å gå rundt garden,men kom bare halvegs da det var veldig vått og jeg hadde ikke støvler på

grønt og fint igjen her nede hos meg,men øvst i bygda ligger litt snø hist og hær

paserte hagen til ei granne,der blomstrer det rikt påskeliljer,kuleprimula og foredlede blåveis,en blir jo glad av å gå forbi her

gåsungene begynner å bli gule,det er jo snart påske så sånn sett passer det fint :=) men hva var overaskelsen da ? jo da jeg gikk langs jorde fløy det opp et par små fugler,dei liknet ikke på noen jeg hadde sett tidligere,jeg følger etter,må lete litt mellom snø og bar mark med kamera før jeg oppdaget noe på linsa

på kamera ser bilde ok ut,og jeg trodde det var en gråsisik,jeg går videre,men noe sier meg att jeg skal prøve et bilde til,så jeg snur ,ser litt rundt meg og går mot stedet jeg tok bilde,jeg ser fuglen og zoomer inn

ja se det,det var slettes ikke en gråsisik,fugleboka måtte frem og jammen var det snøspurv,det har jeg ikke sett før :=) så dette var moro

rusler hjem igjen ,etter å ha ruslet i 2 timer,det var så deilig ute

og du,ikke glem å ta bilde av glass da :=)

18 kommentarer

Siste innlegg