Dagens treningsøkt

Ja da er jeg ferdige med dagens treningsøkt her hjemme ,og den foregikk hjemme i hagen ,dvs i kjøkkenhagen :=)

jeg har et langt bedd i grønnsakshagen og uansett hvor mye jeg fjerne r skvalderkål så kommer den igjen ,i år har det fått vokse vel lenge uten att jeg har orket å ta tak i det,men i dag var tiden inne og bedre trening får en knapt,her bruker en hele kroppen og svetten renner .

Etter langt og lenge sånn ca 3 timer var jeg ferdige

hele beddet er nå godt vendt og jeg har fjernet allt av røtter og annet rusk som ikke hadde der noe å gjøre.

Så tok jeg rabarbraen som er ferdig høstet og var plantet altfor tett i en pallekarm og plantet over i langbeddet på en rekke ,nå blir det mye bedre å høste og siden jeg ikke orker å ha så mange lave bedd å så i pga att helsa ikke orker det,var det greit å ha rabarbra der for den kommer jo igjen år etter år :=)

jeg ryddet der jeg tidligere hadde rabarbra la plast på bakket og tomme pallekarmer oppå ,der skal jeg ha kaldkompost,gressog annet hageavfall,varmkomposten kommer jeg kun til å ha matavfall i :=)på enden har jeg noen stiklinger av sommerspirea jeg prøver å få fram røtter på ,jeg har to andre nermest plasten med rosespirea ,jeg hadde glemt att jeg sette stiklinger i fjor ,dei dukket opp under all skavalderkålen i langbeddet :=) og der var det skikkelig med røtter,må bare finne ut hvor jeg vil ha dem :=)

Jeg trodde jeg hadde mist et lite eiketre jeg hadde sådd,lite husket jeg att jeg hadde plantet et i langbeddet også og den stod der med grønne fine blader,o lykke 🙂 så får vi se da om jeg bare skal la den få vokse det attåt gjerde i grønnsakshagen ,får se hva mannen mener :=)

Nå har jeg satt på vannspreder,for det var tørt der ute ,dusjet og tatt sommerkjolen på ,ute skinner solen så tenker jeg skal rusle en liten tur,for jeg har jobbet nok i dag :=) ha en fortsatt fin dag da

10 kommentarer

Siste innlegg