dagens tur

dagens tur ble gamleveien bak tunellen ,der var det litt is så jeg måtte se meg for ,hadde jo ikke piggsko siden det er bar asfalt der vi skal gå ,ja ja ,i dag tok jeg med kamera og planen var å jakte på store fugler

lett er det ikke for dei er så utrolig vare ,ikke så jeg denne hegren men greidde å fange den i flukt i det den lettet

jeg går videre ,og plutselig flyr havørna rett over hode på meg med en stor fisk i klørne ,det småregnet så fotoapparatet var under jakken og innen jeg fikk den frem og på var ørna på andre siden av fjorden ,så her zoomer vi svært langt ,men dere ser det er ørn og det kvite under stjerten er en stor fisk

jeg gikk til Bjørke og på brygga til båtane stod en hel flokk med skarv

det er neimen ikke lett å få klare bilder når en zoomer på lang avstand

noen speider utover

medan ja ,si det noen sitter mot deg medan hodet vrir seg helt rundt og ser bakover ,denne var ikke stiv i nakken

kråke og måke vil ikke snakke med hverandre

medan denne måken fant seg en skikkelig gobit til middag

kirka ,telefonkjosken som nå er en minibilotek og basseng/trimstudio i bakrunnen mener jeg vi ser Bjørkehornet opp på den har jeg ennå ikke gått

jeg går over veien og i elva der står fossekallen

sånn ja godt å klø seg litt bak øra :=)

jeg går hjemover men nå går jeg gjennom tunellen ,det er tross alt rasfare på gamleveien bak tunellen

og vel tilbake påå Leira står hegren på lykta nede på kaia og jeg lykkes å knipse bilde før den igjen tok til vingene og fløy avgårde ,det ble en god tuur på nesten 7 km men å ta bilde av fugler og få klare bilder er neimen ikke lett

8 kommentarer

Siste innlegg