dagens tur i dag

her står vist overaskelsane i kø,for på dagens tur landet det en bitteliten fugl,en fuglekonge som er den minste fuglen vi har i landet vårt,bare 9,5 cm :=) ikke viste jeg att den var her hos oss og ikke fikk jeg bilde heller for jeg hadde bare mobilen og den låg i lommen ,men så morsomt å se den da :=)

Turen i dag var av den friske sorten for jammen fikk vi VÆR i dag :=) bli med på runden da,rundt garden og ut i beite vårt.

det snør det snør tiddelibom :=) og bak meg ligger fjorden,men den ser vi ikke i dag

vi går gjennom beite vårt og det er her fuglekongen er

 

jeg setter meg ned,det er masse liv rundt oss,fuglekonge,gjerdesmette og kjøttmeis,men jeg hadde ikke kamera,her tenker jeg att jeg skal sitte med kamera en dag det ikke er nedbør,så får vi se da om jeg får besøk av småfugler da også hi hi

ikke så mye snø inni skogen,men du verden for en byge vi fikk da vi kom hjem igjen,tror vi gikk tur på rett tidspunkt jeg :=)

middagen hadde stått lenge inni ovnen,bare noen poteter til mannen som måttekokast da vi kom inn igjen

dette er min talerken,hare  og det sier jeg dere ,hare til middag er ikke noe å hige etter,det ble ikke en høydare for min del,framfoten smakte ok ,litt som hjort igrunnen ,men litt seig,fileen var mer som okselever,konsistensen i munnen var litt som en pate eller litt kremet,nå har jeg smakt det og det er nok for denne damen her :=)

13 kommentarer

Siste innlegg