Deilig

Vi har hatt sol siden 15 mai ,men natt til søndag kom her litt regn ,søndagen var med skyer og på ettermiddagen da vi var i Høydalen og traff Randi ,hadde her vært en skikelig jordbløyte her ,men det var over da vi kom hjem,og i dag var sola og tropevarmen tilbake ,vi skriver 7 juni ,det blir 23 solskinnsdager det ,kan virkelig ikke huske en så langvarig og varm vår/forsommer før jeg altså ,men jeg liker det

nede ved sjøen trenger en ikke vanne blomstene ,dei vanner seg selv med flo og fjære :=)

her hjemme vanner jeg ,og i grønnsakshagen lar jeg vannsprederen gå en stund hver dag

rhododendroene blomstrer

elsker hageazaleaen :=) jeg har laget en ny plante av denne ,legger en grein ned på bakken og legger jord over ,for att greina skal holde seg nede legger jeg en stein oppå ,og når våren kommer har greina dannet røtter,da er det bare å klippe greina fra morplanten og plante den nye litt avleggeren et annet sted ,den jeg har laget blomstrer også for første gang i år :=)

varmen begynte å bli påtrengande så jeg bestemte meg fort for å ikke jobbe i hagen ,tok heller og ringte et par venninner og bad dem på kaffe  og begge kom ,det var veldig hyggelig tross varmen ,tror vi alle var ganske våte på ryggen etter hvert ,men vi klager ikke altså

selv huset vårt smilte stort i varmen ,kan jo ikke bli stort bedre :=)

sånne dager ,ja vi koser oss ,jeg iallefall ,og det har jeg plan på i morgen også ,jobbe kan jeg gjøre nermere helgen for da er det ikke solskinn vi har i vente

14 kommentarer

Siste innlegg