Den gamle benken

jeg har skrevet det før ,vi hadde et par gamle benker her på gården som svigerforeldra mine hadde ,nå ville jeg pusse opp den ene ,noen andre i søskenflokken kan ta den andre :=)

den var rusten og malingen flasset av ,det var lite innbydende å sette seg her det er vi alle enige om :=) men nå er den ferdig restaurert og jeg ble skikkelig fornøgde

vedlikeholdsfrie terrasebord ,rester etter att vi la nytt på altanen ,passet helt perfekt ,og denne vil aldrig flasse maling av ,understellet er behandlet med bengalakk :=)

vi har et par gamle ting ute som mannen malte i fjor,røde og fine men litt ujamt malt,og siden det var samme rødfarge fikk dei et ekstra strøk med meg i dag

kvikker opp med det røde :=)

ellers fikk jeg en overaskelse med mannen i går ikke verst det da på en vanlig hverdag

en hel bukett med blomster til å ha i krukker ,og han har virkelig lyttet når jeg har snakket om rosa margeritter :=) enn så lenge bor dei i en isoporkasse i drivhuset med bobleplast over om natten ,ennå er det kalde netter her og vi er ikke ferdige med frosten

jeg tok uansett en tur i grønnsakshagen og stelte i to pallekarmer og jeg sådde frø i dem

jeg la et par plastplater over ,dei var ikke brede nok men hadde noen glassplater også ,satser på att det beskytter mot kalde netter så får vi se om frøene vil spire .Irufsebedde i forkant kan det bare være rufsete ,jeg har 3 blåbærbusler her og dei trenger jeg ikke stelle så mye i jorda tenker eg

urtene er puslete mot normalt på denne tid ,men dei kommer ,oregano,gressløk og luftløk ,og i krukker har jeg spansk kjørvel ,fikk frø med Mette og noen frø tok jeg i en urtehage og disse frøene begynte å spire i drivhuset ,nå er dei i potte men ikke store nok til å begynne å bruke ennå

denne gleder jeg meg til å teste i mat :=)
ja hva mer har denne fruen gjort ? jeg har pottet om noen planter og jeg har handlet på gjennbruk :=) jeg følger gjennbruk Ørsta på facebook og der dukket det opp en nydelig løper i helgen ,jeg spurte etter pris og fikk svar i går ,300 kr .Ene datteren vår bor like ved og hun skulle inn her i dag ,så jeg ba henne stikke innom og kjøpe den ,hadde gitt beskjed på gjennbruk att jeg ville sende min datter i mitt sted ,og herligheten ,løperen var mye vakrere enn det jeg kunne drømme om og passet helt perfekt på sjenken

jeg elsker slike løpere og nå har jeg en til hvert av skap/bord på stua 5 stk :=) lykke og denne kunne liksom ikke passet bedre inn ,enig :=)

15 kommentarer

Siste innlegg