der kom julestemningen

God dag alle dere fine ,i dag føler jeg meg frisk ,bittelitt slim i halsen som jeg jobber med ,men fin i form ellers.

Men det er lurt å ta det med ro og ikke springe rett ut etter en uke med syka og hva finner en på da ? tja det første jeg gjorde var å ta en liten spann med epler ,epler fra egen hage dei hadde krymper i skinnet og var liksom ikke så spenstige ,da gjorde jeg som nathles ,jeg tok ut kjernehusa og kokte dem møre før jeg trykte ut massen gjennom en sil

jeg kokte mosen opp igjen med sukker og litt kanel og rørte til slutt inn litt potetmel utrørt i vatn ,eplegrøt kalles det :=) det skal vi kose oss med i kveld etter middagen.

Jeg tittet på god morgen norge ,men nå var jeg rastløs,har sittet nok på baken ,da ble det å hente julepynt ,2 etasjer opp ,først treet så opp igjen med esken ,ned med lys og julekuler,så opp igjen med eskene og slik gikk no dagen ,det ble god trim av det for jeg gikk alle trappene mange ganger før jeg var ferdige ,og når jeg nå sitter her kjenner jeg att det begynner å komme litt julestemning,det var bare treet som manglet for att den skulle dukke opp :=)

et lite nett tre som er akkurat passe stort i vår stue

i toppen sitter den kvite fuglen ,det er en gave fra yngsta mi ,er den ikke fin ,i fjor fikk jeg en hel liten pose med røde fine fugler,ikke så store men nydelige og dei sitter litt rundt omkring inni treet

å dei er bare så vakre :=)

dere som kjenner meg litt hvet att jeg er født i Amerika ,og kom til Norge som 6 åring,jeg har hele min slekt i Amerika bortsett fra min søster ,og jeg er så glad for att jeg har henne her i Norge :=) en sommer var begge jentene våre i usa på tur ,og elsdte kjøpte med denne vakre kransen som jeg fikk i julegave ,den passer fint i juletreet den også

litt av hvert ,vi har en blomsterforetning i Volda ,der har dei et flott stort pynta juletre,og den pynten er det bare å forsyne seg av og betale i kassen ,jeg plukket med meg disse tre herlige figurane et år

et par ugler måtte jeg såklart ha i treet,dei hører liksom heime i trærne våre :=) dette var en liten titt på juletreet vårt,men resten av heimen ble også pyntet,og nei har ikke tatt bilder av hver en krok ,men sjenken kan dere få se

bare vi kommer oss på butikken skal nok trauen bli fylt opp med frukt,nøtteskåla også ,og julehelgen kommer det nok litt annet også ,både sjokolade og annet godt ,liker å ha alt på et sted :=)

Ja da kan jula komme for jeg er ferdige med mine gjøremål ,no er det bare kosen igjen :=)

9 kommentarer

Siste innlegg