Der sa det stopp

Gratulerer alle der ute og gratulere til meg ,i dag er det 52 år siden jeg kom flyttande til Norge og er veldig glad jeg bor i dette landet :=)

1 mai og lørdag ,sola skinte men utover dagen skyet det litt til

men det har vært en fin dag ,som dere hvet har jeg jobbet i drivhuset hele uken ,i år skal det være sommerstue og det trengs når vi har den kalde nordavinden ,og siden mannen var hjemme var vi to som jobba der ute i dag

bære inn sand,bære inn betongheller og så begynner mannen å bygge i tre

nå trodde jeg det var han som skulle justere rammen med klosser under,men det var vist jeg som skulle gjøre den jobben ,dere skjønner tegningen her

dere gjetta rett ,det blir tregulv i drivhuset eller sommerstua :=)

vi har litt berg oppom drivhuset og der i en liten sprekk tittet det en fin liten fiol opp

da vi hadde spist middag var mannen lur,han kvilte  medan jeg gikk bort i grønnsakshagen og ryddet litt i 4 pallekarmer og så tok jeg vekk snøen som låg som er hardt skall over alle rabarbraplantene

tror dei ble glade stakkarane ,bleke og bare såvidt dei hadde dukket opp fra jorden ,nå håper jeg det begynner å vokse litt bedre i det beddet  nå som snøen er borte vekk.

Da jeg var ferdig i grønnsakshagen kom mannen ut,han gikk bort i løda og begynte å sage til gulvbordene som skulle inn i drivhuset ,og jeg gikk i gang med å bære planken bort i drivhuset

Vi tok en pause ,en kopp kaffe i sola og nystekte sveler hadde vi til ,så tok vi dei siste gulvbordene

da alt var kommet inn i drivhuset var jeg fint ferdige ,å få dei på plass og skru dei fast må mannen ta alene ,tenker han tar litt i morgen .

Vi gikk i hus og der sa det stopp ,armen ville ikke mere ,jeg greier ikke bøye høgre albue uten att det smerter ,mulig jeg har rotet på meg en betendelse i albuen og det kom fort på .

Det gikk jo raskere når vi var to og da ble det mindre pauser og mer arbeid også ,sånn er det det sa stopp så nå kan ikke jeg gjøre mer før albuen er bedre ,men jeg er fornøgd for vi har fått alle gulvborda inn i drivhuset så da kan mannen skru dem på når han har energi til det :=)

12 kommentarer

Siste innlegg