det ble bedre ja

I dag startet jeg dagen med å ha ferdigtørka sopp på glass ,det kan se mye ut når en plukker ,men etter att det er tørket er det lite igjen :=))

 

så kom gravemaskina jeg bestilte i går

 

det var kaldt da jeg stod opp ,4+ så jeg er glad jeg hadde bært graniumane inn i drivhuset :=) og der blomstrer dei skikkelig fint nå.

Men da graveren begynte å jobbe kom sola ,nå klatrer den ikke fjellet før kl 10.15

det er denne ruten som er problemtisk .en veiite som leder vann ut i elva hadde gått søndt så gresset nedom klesnora var som en våt myr hele tiden

medan karane jobba koste jeg meg i urtehagen ,rydda vekk det som skulle vekk ,kornbloomstene skal få blomstre trenger ikke tørke flere ,ringblomster derimot plukket jeg dei ferske og resten rykket jeg opp og hadde vekk ,kamille plukket jeg ,dett er på tørka nå resten som dukker opp skal få blomstre ,kamilleblomster lukter utrolig godt ,det er den kvite her :=)

rør må til og da håper jeg att vannet renner gjennom og ut i grøfta :=)

måtte forevige litt av høsthagens blomstring også :=)

jeg luka og klipte og stelt i urtehagen hele dagen ,jeg har laget gressløki olje klipt ned resten ,hadde faktisk vekk en full hagetrillebår med vissen gressløk og da har jeg høstet en gang tidligere i sommer også :=)

graveren ble ferdige og jeg er fornøgde ,litt finpussing skal vi ta selv ,og så skulle vi ikke gjøre bort på dei første to uke ,for det måtte få sette seg først

og sånn ble det ,en skikkelig stor og romslig parkeringsplass i stedenfor gress :=)

8 kommentarer

Siste innlegg