Det er bare å hoppe i det

Det graves ut ,bygda skal få fiber ,nå har dei kommet til Leira ,alle som har bestilt har fått tildelt hver sin stikkspade ,hver og en skal grave armen som skal gå inn til huset ,men jeg er skrudd slik sammen att jeg bare hopper i det og bestiller :=)

En som bruker å grave mye her inne ,nye tomter osv har jobbet noen dager litt opp i bakkane på fritidshuset til svoger ,i går var han ferdige ,jeg ruslet opp til ham jeg og det en tok det andre oog plutselig hadde jeg bestil en gravemaskin

og når jeg først bestiller en gravemaskin ville jeg realisere en tanke jeg og mannen har hatt i flere år

dette stykket rett ned her er til ingen nytte ,skygge omtrent hele dagen ,umulig å slå inntil veggen da der ligger for mye større steiner og der vekser en skog av skvalderkål soom jeg rykker opp for hånd ,jeg bestilte graveren til å skale av gressmatten i bredde med altanen

svinge fint forbi det gamle epletreet og skale av gresset opp langs siden her til der vi har singel og stein fra før :=) han måtte en tur til Ørsta og ordne noe privat men sette gravemaskina på plass og skulle komme tilbake :=) veldig greit for da var han her når mannen var hjemme fra jobb :=)

jeg hadde slått meg til ro med att han kanskje ikke kom før i dag for klokka ble litt ,men så kom han og begynte jobben

rundt hjørnet og bort til altanen

og etter knappe 2 timer var jobben gjort ,ja den rundt huset ,så tok han en grøft rett ned fra altanen og til veien ,der skal fiber ned i ,det blir etterhvert som dei kommer oppover med jobben :=)

Nå må jeg og mannen rake ,plukke vekk stein langs muren og altanen ,fjerne røtter og skvalderkål som sitter igjen langs huset og rake der til ,så er tiden inne for å legge duk på hele stykket ,han som grov har en jobb hjemme hos seg selv noen dager ,men han kommer tilbake og da har han med et stort lass singel til oss som skal erstatte gresset vi nå har fjerne :=),

Sånn går det når fruen i huset tar grep om det vi drømmer om og diskuteter rundt kaffekoppen :=) og det blir så bra og vil gjøre denne delen av hagen lettere å stelle og holde fin og jeg slipper å gå der og dra opp skvalderkål :=)

Så da tenker jeg å hoppe i støvlene og ta en liten tørn ute før sønn og småjentene kjem på besøk :=) ha en fin dag da folkens

 

 

20 kommentarer

Siste innlegg