Det er liv

Dagen i dag springer vist fort fra meg,da jeg våknet låg snøen langt nede i fjella,det var 4+ og ikke fristende å gå ut,så fant jeg ut att jeg ville prøve meg på glutenfritt landbrød

deigen hevet fint og jeg lagde 2 runde brød

35 min senere tar jeg ut 2 sprø og flotte brød

jeg la et klede over som jeg bruker,da ble skorpa litt mykere,så vil en ha knasende sprø skorpe ,så ikke legg over et klede når brødet er varmt 🙂 jeg måtte smake ,og det var så fløyelsmykt og utrolig deilig,dette skal bli et helgabrød når vi virkelig vil kose oss :=)

Nå prøvde jeg dette i dag,vi skal ha barnevelsignesle på minste barnebarn på søndag,da blir det et lite koltbord ,og da synes jeg det er helt greit att jeg tar med eget brød som jeg tåler :=) men som flere kan spise om dei vil ,kommer til å lage et par stk til

Når dette var gjort gikk jeg ut,snøen som kom i natt hadde smelta og sola skinte litt innimellom

det er v¨r og det er liv ,skogen har igjen blitt grønn og fin,en humle surret mellom gress og strå,det tasler under en tue ,tenker det var en mus,men den kom ikke frem i dagen

selv på en liten tørr pinne er det liv,en sopp har grodd fast på pinnen

snur en pinnen ser det nesten ut som en liten rose

masse liv på denne stammen her

nytt liv kommer opp fra grusen ,folder ut sine vakre gule kronblader og her får den stå lund i le for den sure vinden som kan komme inn fra fjorden

oppå mønetaket ligger tjelden ,han ser på meg

litt utøying

begge beina ,ja det kan se nokså idyllisk ut,men litt sinna på herremannen er jeg nok,jeg tror det er han som har grisa

han har rett og slett slåst med sitt eget speilbilde i vinduet på svoger og svigerinnes rorbu,tjelden har nok trodd det var en rival der i glasset,men herremin for et rot han har laget,så her må dei finne på noe så ikke fuglene overtar dette vindusbrettet :=)

da jeg kom til grannen var han i ferd med å slippe ut sauene ,han og kona fikk 3 lam for et par år siden,i høst fikk dei besøk av en vær og resultatet kommer nå ,2 av sauene har fått 3 lam hver,den 3 sauen venter ennå på sine

jeg tok bilder av disse trillingene ,dei er 1 uker gamle,lekekameratene er også trillinger og 2 uker gamle ,dei sprang frem og tilbake alle 6 medan mammaene tygget rolig i gresset ,tok ikke bilde av alle 6 siden nabokona gikk der iblandt dem ,tenkte hun skulle få slippe å komme på bloggen min :=) men det er så koslig med alt livet som er ute nå .

 

12 kommentarer

Siste innlegg