Det er vår

Det er vår og hos oss har vi et nydelig vårvær.Fysioterapauuten min ba meg sykle litt på ergometersykkelen min ,men altså det er vår så da tar jeg sykkelen min og sykler en tur ute ,å det var deilig

sykla til Viddal der sette jeg fra meg sykkelen og gikk en tur

så deilig å komme litt legre vekk en bare her hjemme ,trakke litt andre stier

det var en herlig tur ,jeg går tilbake til sykkelen og sykler hjem ,middagen er rask å lage og så bar det rett ut i hagen

snøklokkene blomstrer og hos meg var det tid for å gjøre klart foor en ny sesong i urtehagen ,jeg tar for meg komposten fra i fjor,hageavfall og matavfall har blitt til fin jord gjennom vintere

jeg spar komposten opp i en trillebår og fyller opp i pallekarmer i urtehagen ,det ble mange trillebårer

 

så åpner jeg varmkomposten ,her er all matavfall fra huset gjennom denne vinteren ,jeg spadde det ut og fylte det opp i kaldkompost i hagen

der kommer det etterhvert hageavfall og gressklipp gjennom sommeren og neste år er denne karmen klar til å brukes i nye bedd for da er det modnet og fin jord .

SÅ er det bare å begynne å fylle på ny i varmkompostbingen med matavfall og litt annet ,må ha litt tørt innimellom for å få en balanse .

Da blir det å stelle blomsterbedd neste uke ,tok bittelitt i dag ,men med vonde hofter og kne så må jeg begrense mengden pr dag ,våren har iallefall startet i hagen min,og sykkelen skal få en tur hver dag i neste uke

6 kommentarer

Siste innlegg