Det ergrer meg

En ting ergrer meg hvert år ,jeg er glad i år fiske ,rusle ned på kaia med fiskestanga og håpe på en god middag,det er faktisk 15 år siden det har vært mye og lett å få fisk fra kaia,men i dag beit den på ,og en granne hadde også dratt garn ,han fikk en fin fangst

jeg fikk en fin fangst jeg også ,en fin lyr og en storsei ,grannen fikk en fin rogn i ene fisken sin ,den var jeg heldige å få og du verden for et deilig målttid det ble på oss i dag :=)

men hva ergerer meg da ?

jo disse små fiskebåtane som fisker kvottefisking,hver gang vi er heldige å få en fisk fra kaia så dukker dei opp ,3-4 stk som regel og dei setter tett med garn og ligger her 1.3 uker ,når dei drar er det tomt ,helt tomt og igjen umulig å få seg en enkel fiskemiddag fra kaia ,det skulle ikke vært lov for disse å fiske innerst i fjordane og rett framfor nausta til oss som bor her ,grrrr her burde det vært freding så disse fiskebåtene måtte fiske lengre ut i fjorden ,såpass att fisken kunne få ttid til å vokse litt igjen

8 kommentarer

Siste innlegg