I dag var det en herlige dag ,jeg hadde bare ei strikkejakke på da jeg gikk ut ,men den måtte av for svett ble jeg det holdt med t-skjorta og bukse selvsagt ha ha.
Det måtte bli middag ute og vi innvia sesongen med brenneslesuppe
skal en høste brennesle må en hva gummihansker og saks
skal en først være litt sunn plukket jeg litt skvalderkål også ,vel hjemme skylte jeg urtene
opp gryta med brenneslen ,i det det koker opp kollapser bladene og da brenner dei ikke lenger når en tar på dem
jeg hadde klar en gryte til ,i den hadde jeg grønnsaks buljong,ramsløk som jeg hadde i fryseren og luftløk fra kjøkkenhagen som også kom fra fryseren ,i tillegg brune linser og en grønn chili,jeg hadde brenneslene over + skvallerkålen ,lot det koke noen minutter ,tilsette litt rømme før jeg kjørte det med stavmikser
det ble litt hot så jeg hadde i hele boksen med rømme ( rørosrømme ) det er ikke like mye i den som tine sin boks her må en smake seg fram,kan bruke fløte , melk eller crem fresh også ta det en har liksom .Jeg rasper parmesanost over,suppa var varm så osten smeltet med en gang ,det var en utrolig god og smaksrik suppe :=)
Etter middagen gikk jeg tur ,det får bli i eget innlegg








Spennende med mat fra egen hage da 🙂
og veldig godt også
Ja nå går det å ta maten utendørs 🙂 Vi skal starte grill-sesongen i dag 😀 Brenneslesuppe har jeg ikke smakt.
mmm deilig, skyet no men fortsatt varmt, ja nå kan vi spise ute
Ser veldig godt ut! Har aldri prøvd det, så…. kanskje en gang? 🙂
du finner oppskrift når du googler, veldig godt
Oj for en deilig suppe, den så mettende og veldig sunn ut. Dette er mat fra naturen som flere burde benytte seg av. Du er flink til det.
trenger ikke bønner i ,suppen blir supergod uansett