det føltes som sommer

I dag var det en herlige dag ,jeg hadde bare ei strikkejakke på da jeg gikk ut ,men den måtte av for svett ble jeg det holdt med t-skjorta og bukse selvsagt ha ha.

Det måtte bli middag ute og vi innvia sesongen med brenneslesuppe

ut og sanke det som trengtes ,trengte ikke gå langt fra huset

skal en høste brennesle må en hva gummihansker og saks

skal en først være litt sunn plukket jeg litt skvalderkål også ,vel hjemme skylte jeg urtene

opp gryta med brenneslen ,i det det koker opp kollapser bladene og da brenner dei ikke lenger når en tar på dem

jeg hadde klar en gryte til ,i den hadde jeg grønnsaks buljong,ramsløk som jeg hadde i fryseren og luftløk fra kjøkkenhagen som også kom fra fryseren ,i tillegg brune linser  og en grønn chili,jeg hadde brenneslene over + skvallerkålen ,lot det koke noen minutter ,tilsette litt rømme før jeg kjørte det med stavmikser

det ble litt hot så jeg hadde i hele boksen med rømme ( rørosrømme ) det er ikke like mye i den som tine sin boks her må en smake seg fram,kan bruke fløte , melk eller crem fresh også ta det en har liksom .Jeg rasper parmesanost over,suppa var varm så osten smeltet med en gang ,det var en utrolig god og smaksrik suppe :=)

Etter middagen gikk jeg tur ,det får bli i eget innlegg

8 kommentarer

Siste innlegg