det går seg til

ikke bare bare å gå fra et vanligt kosthold til et basert på lavfoodmap,men det går seg no til .Når jule er her liker jeg godt flattbrød med rømme og spekemat,men akk dei glutenfrie flattbrødene er jo fryktelig dyre å kjøpe,100 kr for en pakke er dyrt synes jeg,så denne damen her brettet opp ermene føre helgen og prøvde seg på å lage selv,i oppskriften stod det stek på høg varme,det skulle jeg aldri gjort,før den kom av steketakket ulte alle røykvarslere i huset,og løsmel brente seg fort fast i takka,her måtte temperaturen fort ned.

Det sier jeg dere ,stek flattbrød ALLTID på lav til middels varme,det tar tid for flattbrød skal være sprøtt,men det lønner seg :=)

jeg lagde ikke så veldig store leiver,skulle uansett bryte dem opp når jeg la dem i boks,bruker en stor kakeboks jeg :=)

jeg brukte først en kjevle,men fant fort ut att det var bedre å bruke en trinse ( den lille kjevlen på første bilde ) deigen var lett å kjevle ut ,og ingrediensene var salt,vann,havremel og glutenfritt grovt mel :=)

det ble en fin haug,så da har jeg noe å kose meg med jeg også :=)

var innom helsekost da jeg kom hjem fra sykehuset før helgen,sulten som jeg var var gleden stor når det var smaksprøver på hjemmelagde bounty,fri for gluten og melk :=) å dei var gode,måtte jo selvsagt lage jeg også

først skulle en blande cocosa olje,steviosa sukker,kokosmelk og kokosmasse,forme passe store kuler og sette dem i fryseboksen ,der har disse nå ligget hele helgen,i dag tok jeg dem opp og gjorde dem ferdige :=)

2 ts cocosolje og 100 g cavalier 85% (mørke sjokoladepletter uten melk ) så var det bare å rulle frosne kuler i den varme sjokoladen :=)

jeg gjorde selvsagt en feil her også,er noe med det å lese oppskriften skikkelig hi hi ,jeg skulle nemligen ha i 2 dl kokosmelk,jeg brukte en hel boks,det er jo 4 dl ,men naboen var på butikken og hun kjøpte med mer kokoks til meg ,så da det endelig var ferdig ,kulene var trillet og brettet satt i fryseren kom jeg på att jeg hadde doblet alt bortsett fra cocosoljen,hm satser på att det ikke har betydning,nå står bretta i kjøleskapet i kjelleren,gleder meg til å smake:=)

disse kan oppbevares i kjøleskap eller fryseboks,fryser en dem må dei få litt tid til å tine før servering :=) har planer om å unne meg minst 2 biter i kveld

9 kommentarer

Siste innlegg