det gode liv på landet

I dag kjente jeg på den følelsen,det gode liv på lande,sommer det er varmt ,sommerduften på landet er noe eget ,heggen som blomstrer i skogen og rundt husa jeg nyter det og det skal bli ennå varmere til helgen :=)

mellom skvalderkål,brennesle og smørblomster har jeg ramsløken ,plutselig vokste alt så fort ,jeg vil jo att ramsløken skal spre seg så jeg tok på gummihansker og ryddet litt så frø kan lande på bakken og ikke på løvet høgt oppe i lufta

sånn ble det ,nå kan den blomstre og slippe frøa på bakken :=) noen blader tok jeg med inn og lagde ramsløksmør :=)

 

nå blomstrer flere og flere av rhododendroane ,her er to lave sorter ,en rød og en gul

nede ved elva kommer en kvit med en gul kjerne

jeg har overhode ikke gjort noe i dag ,eller jeg har vært fotograf ,vi har fått renset brønnen vår ,men noe stein hadde kommet i røret så naboen og løda vår ikke fikk vatn da jobben var gjort ,så da måtte graveren fortsette og alle karane her prøvde å finne ut hvor rør og sammenføyninger låg under jorden ,det er ikke lett når jobben ble gjort for over 50 år siden og ingen har nedskrevet hvor rørene ligger

men karane fant røra ,dei ble enige om hvor det var tett ,det ble ikke helt som vi trodde men det betyr lite for nå virker vannet i alles heim og løder ,og nå som alt ble blottlagt tok karane og målte og kartla alle rør ,da er det lett om noe skulle skje ved et seinere høve

i morgen kommer graveren og gjør seg ferdig det tok noen dager ov vil nok koste litt ,men vi er flere som deler den rekninga og vann må vi ha så det er ikke noe å tenke på .

10 kommentarer

Siste innlegg