det knaker og knirker

3 uker med ferie ,noen fjellturer så har jo vært i bevegelse ,men så kom vi hjem og jeg hadde fått 4 overdimensjonerte squasher i hagen ,akkurat dei er ikke det beste til salaten eller grlllen så jeg tok å hermetiserte dem ,i en sursøt lake ,det er supergodt til det meste ,blir litt som sylta agurk

sånn ca 5 kilo sylta squash og da jeg var ferdig var nok en klar for høsting og i dag ennå en ,onsdag er flere klare så her er det bare å spise squash :=)

ikke bare squashen som modnes ,da vi kom hjem var bæra i hagen også modne ,så i dag har jeg stått på fra kl 11 til 20.30 i kveld ,jeg har plukket ferdig 4 busker ,3 med rips og 1 med solbær i tillegg hadde det forvillet seg villbringebær ved grønnsakshagen ,,jeg har saftet og syltet og det dufter søtt og sommer i heimen no

bringebæra rårører jeg og legger i fryseren ,solbærsylte og ripsgele:=)

I skrivande stund er jeg utrolig glad for att jeg tok alle dei buskane i dag ,det har vært svært varmt ja så varmt att jeg fortsatt sitter i kortebukser :=)

Men jeg satt og lurte på en lyd ,hva hvar det ? og tilfeldig tittet jeg ut vinduet nå nettopp og herremin for en styrtregn,ja alt ute tregngte det bortsett fra dei bøndene som ikke har begynt med andreslåtten ,men dei har alle hatt mulighet til å få gresset i hus medan det var tørt da :=) så får vi se da om vi får sol igjen eller om det nå har planer om å regne litt ,.

Jobben i dag har gått i ett og nå kjennes kroppen ut som en knust krabbe med gangsperre fra hårota til tærne ,så i morgen blir det en kosedag uten dei store gjøremåla

14 kommentarer

Siste innlegg