det måtte bli oppoverbakke

I dag ryddet jeg ut resten av julen ,hadde tenkt å vente til i morgen men så våknet jeg mer energi i dag og da var det bare å hive seg rundt,men hver gang jula er ute så savner jeg lysa i vinduet ,godt vi går mor lysere tider :=)

da jobben var gjort var det dags for dagens spasertur og det måtte bli i oppoverbakker,skal kiloane vekk er det greiest å få opp pulsen litt og det får jeg i oppoverbakkane

i tillegg er det bedre for kroppen og gå her oppe enn nede på bilveien som er asfaltert :=)

i dag gikk jeg ikke hele runden på traktorveien men svingte av og gikk opp jordene

ja for jordene går oppover,ikke flate fine som på østlandet :=) og går jeg denne ruten daglig så tipper jeg att pusten blir litt bedre innen våren kommer og hvem hvet kanskje kondisen også hi hi

på nedturen gikk jeg veien og her går jeg forbi den gamle kuvogna hver gang ,i denne har jeg stått og roet ned kyr som vi kjørte til fjells hver sommer da vi drev med melkekyr ,gode minner :=) i dag blir dyrene fraktet til seters med dyretransport det går raskere men sjarmen er borte fra da vi kunne kjøre opp 3 og 3 dyr :=)

9 kommentarer

Siste innlegg