det spirer og gror

Ja tenk det er fortsatt januar men ute spirer og gror det,syregras,skvalderkål,høymole,kløver ja litt av hvert spirer nå,men det gjør det i hagen min også :=)

julerosa som jeg plantet ut for noen år siden trives godt nedom drivhuset ,den jeg plantet ved elven har aldrig kommet igjen

jeg har også noen storblomstra fioler,dei er mørk lilla ,nesten svart så mørk lilla er dei,og nå står den der full av knopper,denne bruker å blomstre hele sommeren ,inne i drivhuset blomstrer også småblomstra fioler og dei har ikke tatt pause siden vinteren sette inn :=)

i høst puttet jeg noen frø til spinat i drivhuset og la fiberduk over,noen spirte og er grønne og fine,så hvem hvet kanskje dei blir store til våren :=)

Jeg gikk en tur bort til grønnsakshagen

der plukket jeg fjorårets siste grønnkålbukett,så har luftløken begynt å spire,den er som gressløken,kommer igjen og igjen for hver gang den høstes av ,i dag tok jeg litt med inn igjen ,det blir litt løksmak til middagen i dag :=)

Måtte jo en runde ned til sjøen også,skal en trene så skal en :=)

det går bedre å gå,brukte en krykke i dag,trur det er kanten på skoa som gnager mest så det gjør vondt,men ortosen må være på i februar,så jeg må bare tåle det :=)

Ønsker dere en fortsatt fin fin dag

3 kommentarer

Siste innlegg