Det spirer og gror

Her spirer det og gror ,dei første frøa jeg sådde har for en tid siden flyttet ut i drivhuset nå har nye frø blitt sådd inne ,jeg kom over en smart sak da vi besøkte Jula i går ny butikk hos oss

en skoboks i solid plastmed luftehull,helt perfekt som et minidrivhus på kjøkkenet,tidligere har jeg brukt druebeger men dei måtte stå på et brett siden det er hull i bunnen ,disse skoboksene hadde dei i 2 str ,jeg tok den største

på det nederste bilde har jeg rosa stangselleri ,dei ble pottet om og teller 15 planter,det blir bra :=)ellers er det bronsefenikkel,vintersar,flerårig kål og grønnkål som vokser her ,i dag sådde jeg mer grønnkål og flerårig kål,gule brekkbønner,squash,rød hagemelde,+ 2 sorter blomster.

Jeg startet å høste av grønnsaks/urtehagen også i dag

pallekarmene er fulle av gressløk og luftløk,i morgen skal jeg ta inn gressløk og lage gressløkpesto ,i dag plukket jeg rabarbra mmm det ble en aldeles nydelig grøt til desert,så plukket jeg en luftløk til middagen ,nederste bilde er div ,ramsløk,gressløk,bjørnerot,sppansk kjørvel og løpstikke,alt ble most sammen og blandet med div krydder

det ble blandet i farsen som består av hjort og svinekjøttdeig ,mmm ble gode kjøttboller

jeg elsker att det nå spirer mer og mer ute

dei små eiketrea lever,jeg fikk jo nøtter i posten ,et av trea har gulna litt etter det kom ut ,men vi får nå se om disse begynner å vokse medan jeg bestemmer meg for hvor dei skal plantes ,nederst blomstrer kvit rips,og det er mye i busken ,tror jeg må ha not over denne i år for fuglene tar alt ,den står litt opp i bakkane oppom huset vårt og der har denne kvite fått stå ,men nå vil jeg plukke litt av disse bære i sommer tenkte eg :=)

Våren er virkelig en deilig tid :=)

21 kommentarer

Siste innlegg