det tar tid

I dag var jeg ute tidlig ,før klokka var 10 var  jeg i hagen ,jeg jobber med å  flytte stauder så dei får etablere seg og blomstre denne sommeren ,i tillegg har jeg henta påskeliljer som vokstelangs jorde der ingen kunne se dem ,så nå er dei plantet i hagen ,men først neste år vil detselitt bedre ut :=)

3 fulle bøtter har jeg tatt med hjem

langs elvakanten ,noe er gammelt og noe er plantet i dag så fårvi se om det blir mange påskeliljer neste år her

også her er ene tua fra tidligere og ene plantet i går

dette blir under furua der snøklokkene blomstrer straks snøen forsvinner ,alle påskeliljene er plantet i dag ,det er mye skvalderkål her så det nytter ikke med staudebedd ,men snøklokker og påskeliljer er jo ferdige innen skvalderkålen tar over så dette blir bra ,ikke lett å få et godt bilde av hele  hagen så vi får heller se hvordan det tar seg ut neste vår når det får vokse fram friskt fra løken uten å ha blitt spadd opp først.

En tue akeleie ble med hjem og en god del oktoberbergknapp ,den blomstrer seint på høsten og det kommer til å bli så vakkert ,viktig å ha noe fra tidlig til frosten igjen overtar :=)

det ble ca 5,5 timermed hagearbeid på meg ,men det var kooselig da og jeg gleder meg til ting får satt seg og jeg får en fin blomstring i det store beddet ned om drivhuset :=)

 

10 kommentarer

Siste innlegg