det var den helgen

det startet fredags kvelden ,datter tok med en stor og ei lita og kom ,hun ville ha en hel helg med hos mor og han far

vi tenner lys ,det skal være lys i husan i den mørke tiden ,et av husa fikk jeg et år av Mette ,siden har det kommet to hus til ,er så koselig når det lyser fra vinduene

helgen bød på nydelig vær,15-16+ og stort sett klar himmel ,men så var lille mor på 1 år ikke helt i form ,hun var trøtt tidlig lørdags morgen og fikk noe utslett rundt munnen ,vi kledde oss og trillet en tur

 

lillemor sov godt i vogna men ble egentlig bare verre ,så legevakta ble ringt og time bestilt ,datter og barna måtte takke for seg og reise hjem ,lillemor hadde fått brannkopper,så håper vi hun blir fort fin etter endt pencilin kur.

Det ble brødbakst da vi igjen var alene .

Søndag var det farsdag men han far selv er ikke i form ,så tikker det inn en melding om att et hjorteslakt henger klar til oss,så selv om far ikke er i form kommer datter nr 2 med sin familie ,tintin og lillemor på 2 og storebror på 4 ,dei skulle ha halve dyret

vi hadde kjøpt inn en ferdig kakebunn og fløte ,det var tross alt farsdag så et kakestykke skulle dem få,det falt i smak ,men det ble tid til taco også ,når slaktet var hentet og vi nok en gang ble alene ,sovnet han far og jeg tok frem sykkelen ,julemesse i bygda

det var koselig pyntet til jul ,utrolig mange folk og masse flott å handle ,med hjem ble det både svinepølser,honning,baksteduk og grytekluter :=) det var godt å sette seg ned og bare slappe av ,kjøpte en kopp te og et stykke gulrotkake før jeg syklet hjem igjen ,

hjemme tok jeg frem garn og strikkepinner ,strikket meg en sukkerstang ,litt pirk men veldig fin ,tenker eg skal lage et par stk til iallefall og henge på juletreet :=) strikker ti tynne rør,6  m rundt 15 cm langt og tre en piperenser inn i ,jeg brettet piperenseren i 2 ,når to er strikket ,syr en dem sammen og tvinner dem før en former til en stav :=)

I dag var det strikkekafe og siden været ennå er vårlig valgte jeg å sykle i dag også ,og som alltid vart det en koslig dag på strikkekafe :=)

i morgen ,ja da må jeg partere hjort og pakke for nå er det bare grovpartert og ligger på kjøla

12 kommentarer

Siste innlegg