det vårast

det vårast tross kulde og snø i fjella ,kalde nordavindute så jeg kledde meg for vinter med ull og tykk dunjakke ,men savnet skjerfet da jeg gikk ut,bestemte meg for å gå en tur for sola tittet bittelitt frem

lungeurt,her finnes blå,tofargede og rosa og disse sprer seg godt ,og har noen ryddet i hagen som her og kjørt rusket ut og tippet det i fjøresteinane så pryder dei veien når vi går tur som dere ser

bjørka er grønn og dei andre lauvtrea kjem rask etter som dere ser

massevis av strutsevinger,jeg tok med hjem noen i fjor men ser ikke att dei dukker opp ,så jeg gjør et nytt forsøk i år,tok med 4 stk som har fått plass i urtehagen ,bilde får komme senere for jeg tok ikke det bilde i dag

blåbærlyngen blomstrer og det ser ut til å bli mye blåbær om en ser på blomstringen

turen gikk langs gamleveien bak tunellen :=) men jeg fikk rett og slett neglesprett på fingrane og hastet hjem igjen ,men der glemte jeg helt att fingrane var kalde for strutsevingane måtte plantes,da tok jeg like godt og flyttet en busk som var plantet på feil plass,og da det var gjort kunne jeg like godt rydde litt ekstra i det store beddet ,til slutt klipte jeg vekk det gamle på oreganoen for nå er den i vekst og da vil jeg ikke ha tørre kvister blandet med det ferske

veldig godt med egen oregano ,jeg har hatt denne i mange år og det leverer igjen oog igjen ,høster flere ganger hvert år og ennå må jeg gi bort masse også :=) deilig urt i urtehagen og humlene elsker den når jeg lar den gå i blomst

 

14 kommentarer

Siste innlegg