det vil ingen ende ta

Hva snakker eg om ? jo plommer ,normalt har vi sykt mye hvert år ,i fjor fikk vi ikke en eneste plomme og i år ,ja det er slike mengder som vi aldrig før har hatt ,og hva skjer når det modner fortere enn fortast ? jo det kommer sterk vind ,så denne dama her har hatt mer enn nok å gjøre i dag ja ,og det er myyyyye igjen ute .

jeg begynte dagen med å plukke inn alle blåplommer som hadde falt på bakken etter vindkastene

sente sms til svigerinne og spurte om hun ville ha ,og hun sa ja ,det hun ikke hvet er att mengden har doblet seg :=)

jeg spiser frokost før jeg går ut og plukker opp alle opalplommene som hadde falt på bakken etter vindkastene

dei blå ble pakket i poser og hun som skql ha dem er i etasjen over meg ,tenker hun straks titter innom for å hente :=)

opal begynte jeg å koke sylte av ,og dei som ikke var så fine eller litt umodne ble til saft

det hadde regnet hele dagen men vinden var så sterk att en ble ikke våt alikavel ,så plutselig tittet solen frem og regnbuen var her i over en time

for hver gryte med syltekoking gikk jeg ut i hagen og plukket en liten bøtte med nye plommer som falt på bakken

det ville ingen ende ta ,og vinden fortsatte å røske i trea ,ja den røsket til seg et par greiner også ,så her må saksen frem når alle plommene er høstet

dagen gikk og vinterforådet vokste ,så ble det tid for middag ,men nå var jeg i siget så etter middagen fortsatte jeg

men når kl ble 21 var det nok ,nå var jeg skikkelig sliten ,så får jeg kvile litt i morgen for nå har jeg bare det jeg trenger til 1 syltekok igjen ,så nå får vinden gi seg til jeg har fått handlet til helgen ,og om dere tror vi spiser alt selv så er det ikke sånn,jeg er flink å gi bort masse gjennom hele året :=)

12 kommentarer

Siste innlegg