det vokser og gror

det gjør virkelig det og att jeg startet å så mye tidligere enn normalt har jeg nå fått erfare att det svarte seg,for ennå skriver vi mai og jeg har i dag begynt første innhøsting i grønnsakshagen og der er ikke lenge før jeg kan høste mere .

vi fikk en tidlig varm vår,da direktesådde jeg i grønnsakshagen,men jeg har fiberduk over,gulrøttene har kommet langt og redikkane er spiseklare

store og fine,og etter att jeg sådde fikk vi jo både frost og snø,men det gjorde ikke noe ,koste seg under fiberduk disse :=)

denne uken har mangolde tatt fart og virkelig vokst,om en uke eller to er det bare å begynne å bruke,det grønne hakkes i salaten ,stilken vender en litt på stekepannen og nyter med litt salt og pepper på,og disse er slik laget att det kommer nye blader hele tiden ettersom en tar en stilk ,så jeg har mangold til frosten tar dem

jeg tok ikke bilder av grønnkål og brokkoli,men det vokser under fiberduken :=)

rabarbra,aldrig før har jeg hatt så stor og fin rabarbra,og vi har høstet,svigermor har fått,vi har kost oss med varm suppe og lun grøt,i dag tok jeg inn 2,5kilo og ennå er det like mye der ute :=)

og siden jeg skal leve på lovfoodmap så er jeg glad rabarbra er en av tingene jeg kan spise :=)

rips,det bugner i buskene ,ja det ser ut til å bli en ekstra grøderik sesong i år hva matvekster angår :=)

tittet på plommetrea også,og blir det som jeg tror,ja da må greinane støttes op for her er det masse

når jeg alikavel tar dere med i hagen min så kan jeg vise min yndlingsblomster som kommer for fullt i hagen min nå ,rhododendron

denne vakre her kjøpte jeg i år ,jeg viste ikke hvordan den såg ut da jeg kjøpte den annet enn att den var rosa

denne har jeg hatt noen år,den forandrer farge etterhvert som den åpner seg mer og mer,ender tilslutt opp lys rosa

denne har ikke blomstret så ofte,men i år får jeg flere store røde blomster ,skikkelig vakker

denne har jeg 3 stk av tror jeg,alle er avleggere som ei god venninne laget av sin rhododendron,den snille grannen lever ikke lenger men morplanten til denne lever i beste velgående

dette er morplanten,den er allmektig og stor :=)

Ellers har jeg vært hos fysio og trent i dag og da jeg kom hjem gikk jeg like godt en spasertur

og hva jeg tok bilde av på den turen får komme i et eget innlegg :=)

 

16 kommentarer

Siste innlegg