Drømmehage

I dag ble jeg hentet av yngsta vår og familie,vi skulle på tur til en drømmehage :=) ikke bare var det en drømmehage,men også et gartneri ,før hadde dei mye større utsalg,nå er det mest til parkanlegg og sloike ting dei har planter til,men mer enn nok til att både jeg og datter fikk med oss noen gobiter hjem,for joda alle kan komme og handle der om en har lyst.

Jeg ringte i går så det var avtalt att vi skulle få lov å komme tross 1 mai og fridag.

jeg fikk lov til å legge ut bilder av hagen :=) dette er torheim gartneri på Eid i nordfjord

det var så mange rhododendron som stod i full blomst nå att humlene var helt bedøvde

veldig sløve var den

mine fine ,veldig kjekt å være på tur ilag med dem

sjekk denne svære da,en pyramidelyng,mountain fire,det kvite er blomsterklaser,og så kommer det nye skudd som er røde som dere ser,det var denne jeg og mannen kjøpte for en uke siden,oi håper min blir like flott en vakker dag :=)

dette er bare litt av hagen,det var så mye mere,en hage bygd opp på berg,der det ikke var noe fra før,det er så herlig ,og en drømmehage etter mitt hjerte :=)

Nå ble litt med oss alle hjem og det jeg tok med hjem var dette

en vrihassel,nesten 2 meter lang :=) en bjørkespirea som får kvite blomster og til høsten vakre høstfarger,en gul trådsypress og en stor fin rhododendron Lumina,dette er store planter,ikke sånne bitte små en helst kjøper og prisen,ja det hele kostet iallefall mindre enn vrihasselen alene om jeg hadde kjøpt dem på hagesenteret :=) godt fornøgd med dagen eg,i tillegg er det i dag akkurat 50 år siden jeg kom til Norge fra Amerika :=) har lov å feire da

16 kommentarer

Siste innlegg