Dunkjevle

God morgen ,det er bare så deilig å våkne se på temperaturmåleren og se tallet 11.6+ milde vinder og litt regn ,akkurat no er det opplett da  :=) alt av snø er nå vasket bort og jeg kjenner på en kriblande følelse ,våren er et skritt nermere ,hærlig :=)

Dunkjevle skrev utifriluft om ,en sommer for veldig mange år siden var vi på sommerferie i Danmark ,der vokste det dunkjevler og jeg hadde lyst på ,så vi stanset og jeg sendte ut mannen ,det var slettes ikke lett for himmel kor sterke stilkane var ,men til slutt fikk no han av noen ,dei fikk ligge i bakruta i bilen resten av ferien ,vel hjemme sette jeg dem i vase uten vann og siden har dei stått der ,en sommer litt senere plukket vi noen flere ,men da hadde vi kniv =)

mine er like faste og fine i dag som da dei ble plukket .

Mulig noen opplever att dei går i oppløsning og frør seg når dei plukker dei inn ,jeg hvet ikke kanskje det har noe med tidspunkt en plukker dem ,sommer eller høst ,det har iallefall gått fint med mine som er plukket i fellesferien

så liker du denne vakre planten og har lyst å sette noen i vase så sats på å plukke dem om sommeren og ikke om høsten :=)

Ønsker dere alle en nydelig fin søndag

14 kommentarer

Siste innlegg