edderkopper

Bunny liker edderkopper ,ja så mye att han gjerne ville hatt noen hjemme hos seg ,men der finnes ikke edderkopper.Hos meg er det mange edderkopper og dei er svære ,så disse er til BUNNY :=)

denne bor bak benken oppom huset

denne bor under taket forran inngangsdøra vår

denne bor i lause lufta ,helt til noen ikke ser den og går seg rett på

ja denne bor bare på husveggen

denne var opptatt med å spise ,den bor under soveromsvinduet vårt ,og der har jeg heldigvis fluenetting på for jeg vil ikke ha besøk om natten hi hi

for disse er svære ,dei ser kanskje små ut på bilda men dei er ikke små i det hele tatt.

Dere som ikke er like glad i disse skal få noe jeg liker mye bedre

pelargoniane mine har fått flytta inn i drivhuset og der koser dei seg skikkelig

i urtehagen er det liv og der har jeg vært en del i dag

jeg var omsvermet ,tror noen stoo på hodet mitt også ,liker dere sommerfugler anbefaler eg purreløk i hagen men ikke høst alle ,la noen stå for neste år kommer den i bloomst og det elsker admiralen :=)

jeg har tatt opp potetene mine i dag ,i fjor kjøpte vi en pose gourmepoteter rett fra bonden ,25 kr for en pose ,men vi fikk oss en god latter da vi åpnet posen for dei var så små ja på størrelse med en mellomstor klinkekule,vi lot posen stå i kjelleren og i vår satte jeg dem i jorda ,det er dei røde ,og her snakker vi noen var gigantiske :=)

Fra samme bonde kjøper vi mandelpotet ,jeg hadde noen som hadde fått groer så jeg putta dem også i jorda ,og herre min dei fleste var mye større enn noen mandelpoteter jeg noen gang har sett :=)

her fikk jeg valutta for pengane .

Poteter kjøpt på kolonialen er ikke lov å sette i jorda ,dei kan vistnok ha virus med seg ,men vi kjøper alle våre poteter direkte fra en potetbonde :=)

vi fikk tropenatt i natt ,jeg lameg 23.45 og da viste måleren 22 + og da jeg stod opp i dag 20+,i skrivende stund er den 20.6 blir det nok en tropenatt skal tru ?

Herlig uansett vi nyterdet og er ute fra tidlig morgen til det mørkner

i morgen blir jeg borte for vi tar oss et par dager vekk med bobilen :=)så da ønsker jeg dere en nydelig fin helg

18 kommentarer

Siste innlegg