effektiv

i går var jeg tidlig oppe og før kl var 7 så hadde jeg satt brødeig,følte meg effektiv da for det er faktisk et halvt år siden vi bakte brød selv,til jul måtte vi ha det :=) men først kalenderen i går

det var helt perfekt for jeg var tom for dette og jeg bruker det flere ganger i året ,skulle tro vibbedille var synsk :=)

brøda måtte stekes i to omganger for deigen gav 6 brød

da jobben var gjort inviterte mannen meg med på tur ,og den turen gikk til Stryn

det var et nydeligt vær,speilblang vatn men etterhvert litt kaldt og glatt,så fruen kjøpte seg en ny varm boblejakke som gikk nedom bakenden :=)

vi gikk en tur og der møtte vi på mye is

det var vakkert men mørknet fort så vi kunne ikke gå så langt ,der var ingen lys å oppdrive der vi gikk

ved å kjøre en omvei så er det mye vakkert å oppleve ,det ble en fin tur

dagen i dag har vært litt aktiv også ,starta selvsagt med kalenderen

lilla knapper det var tipp topp for jeg har mye lilla garn i lageret mitt :=)en fin og praktisk gave for en som strikker mye

jeg har gått tur med mannen i dag ,tok ikke bilder,skulle hatt piggsko men det gikk jeg falt ikke,vi har pynta ferdig til jul

jeg har lager sursild ,det må jeg ha til jul

et stort glass og i år lurte jeg litt gulrot nedi :=) og jeg har brukt egendyrket sennepsfrø :=)

vi skal ha familieselskap i romjulen og med mange 2,3,4 og 5 åringer er det lurt å pynte noen kaker på barn vis

glasuren er kalendergave fra vibbedille ,tuben rakk til et fullt kakeboks :=)

og i morgen ,ja da skal vi muligens en tur til Stryn igjen ,koser meg jeg

 

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg