Eg gav opp

det er ikke ofte jeg begynner på noe for så å gi opp ,men i dag gjorde jeg det,jeg begynte på ei kofte ,tynnere garn enn oppskriften tillsa så jeg forsøkte med str L ,ja jeg rekna med att b´med tynnere pinner og garn måtte jeg iallefall gå for en større str ,vel da bråten var halvferdige innså jeg galskapen og dro ut pinnen ,og godt var det for den var nær 2 meter i omkrets ha ha ,la opp i medium og gikk på med frisk mot ,men det skurret denne gangen også så jeg dro ut pinnene nok en gang ,omkretsen var  ca 1,40 i omkrets det var her jeg gav opp ,la vekk oppskriften og begynte leting etter en annen oppskrift

fin kofte da ,men 398 m i L og ca 363 tror eg det var i M så gikk det ikke

jeg er nå godt i gang for tredje gang men med en annen oppskrift og det ser bedre ut ,fortsatt satser jeg på L siden det er mye tynnere garn enn oppskriften tillsier ,men nå er det 100 m mindre i den nye oppskriften :=)

det blir denne ,orginalgarnet er finull fra Rauma ,medan jeg bruker lammull fra Rauma en omgang til så er jeg klar for å gå i gang med mønsteret og siden jeg liker farger så blir min mye mer fargerik enn koften på bilde :=)

ellers har jeg gjort ferdig dagens middag ,hjemmelaget kjøttsuppe fra bunnen av og med skikkelig kjøttbein som jeg kokte lenge for så å pille av kjøttet ,elsker den suppa eg

chilien jeg dyrket i drivhuset delte jeg opp i dag ,tenker å tørke dem for dei begynte egentlig å krympe litt medan dei modna på benken

jeg tok med noen til sønnen vår i Trøndelag i helgen ,der smakte vi på den både han og jeg ,paprika ,den smakte faktisk det hmmm ,vel jeg kløvde mine og halleluja jeg nyser fingrane er krutsterke etter å ha pillet bort noen av frøene men ikke alle ,jeg hosta litt og nyser igjen ,tror dei er sterke nok for meg ja

jeg vasket hendene men det hjalp lite ,så jeg fikk satt på urtetørkeren og heiv meg rundt og vasket kjøkkengulv med grønnsåpevatn ,det hjalp men ennå kjenner jeg en anelse chilismak av fingertuppane ,så denne var en luring hi hi ,når det er tørt knuser jeg og har på glass så kan jeg smaksette gryter som jeg vil :=)

8 kommentarer

Siste innlegg