eikenøtter

For en tid tilbake siden fikk jeg 2 konvolutter i posten,jeg lurte jo veldig på hva dette var foor jeg bruker ikke å få brev ,ikke hadde jeg bestilt noe heller.

Jeg tar den ene ,den er fra solliv og i konvolutten var det mange eikenøtterog et koslig lite brev der hun håper et av nøttene vil gi meg et fint tuntre:=)

så åpner jeg det andre ,den var fra utifriluft ,også i den var det eikenøtter med den samme ønsken ,att jeg skal få et eiketre :=)

Kjære vene jeg ble både rørt og glad ,så tusen takk Margrethe og Solveig det var en skikkelig overaskelse og en spennende utfordring ,og mange av dere hvet nok att jeg elsker trær :=)

Noen nøtter skal jeg bruke i dekorasjon,noen har jeg planta i hagen ,om noen av dem kommer med spire får jeg se til våren ,så kan jeg flytte dem om dei spirer til egnede steder :=)

Men noen ville jeg følge med på hele veien og puttet 4 nøtter i potten min med en spragle som er godt nedklipt til vinteren ,avklippet står i vase da :=)

torsdag da jeg skulle vatne plantene oppdaget jeg friske spirer

2 nøtter hadde kommet med spirer en 3 nøtt er fast i roten men ser ikke spire,og den 4 nøtt var ikke liv i ,den er grå og uten rot

i dag tok jeg disse bildene ,dei 2 nøttene som spirer har doblet seg i lengde så dette blir moro å følge med på i vinter :=) fortsetter det i denne farten må jeg ha egne potter til dem etterhvert :=) det ligger ann til å bli eiketre på meg om jeg ikke er maks uheldige

12 kommentarer

Siste innlegg