en dag med overaskelse

I dag morges satt jeg i gostolen og drakk kaffe,så hørtes lyden av måker,jeg bestemte meg for å rusle ned til kaia og se hva fuglene skreik slik for :=)

det var liv i vannflaten,det betyr att makrellen er i slaget,jeg henter fiskestangen og frister fiskelykken og som dere ser er tåka lav her inne i fjorden i dag

jeg drar opp 6 fine makreller,kunne dratt opp mange fler,men dette er nok i en gang ,så rusler jeg ned i støda for å gjøre opp fisken

medan jeg steller fisken får jeg en sms,om jeg var hjemme ,vi kunne ta en kaffe og en prat sammen ,jeg svarer att joda er hjemme jeg ,skulle bare fikse ferdig fisken ,men meldingen var uten navn ,uten avsender,hmmm ja ja var vel ei venninne fram på dalen tenkte eg

jeg steller ferdig fisken og før jeg har fått låst naustet etter meg er renovatørene på plass og rydder opp etter meg :=)

jeg rusler hjem ,der tar jeg igjen fiskefileane  så dei blir helt skinn og beinfrie

det skal ikke bli stekt makrell ,men makrellkarbonader

det ble et helt fat fullt og dei ble kjempegoe ,iallefall om en liker makrell og det gjør jeg.Ved å lage slike karbonader blir det en mindre utprega makrell smak som dei fleste burde like :=) god mat for et friskt hjerte dette :=) så dagens middag blir fiskeburger med makrellkarbonader :=)

Medan jeg stekte disse kakene lurte jeg på hvem som skulle komme på besøk,jeg må innom gulesider for å finne ut hvem som eigde mobilnummeret :=) og det ble en gledelig overaskelse

det var bloggveninne som dukket opp :=) tur ble det ikke ,men kaffe og prat ble det ,skulle jo hatt en god servering,men siden jeg ble litt overasket i dag hadde jeg liksom ikke noe klart ,så det får vi ta igjen ,nå er hun lagret på mobilen så jeg ser med en gang om hun sender en melding :=) hadde henne på den forrige mobilen ,men hun kom ikke med da jeg fikk ny mobil ,sånn er det når en ikke får med seg alt :=)

Jeg tok frodith sin utfordring i dag,jeg tok på kjole og jeg skulle svinge meg ute i det fri ,når jeg nå fikk besøk så fikk jo jeg fotograf også :=)

vi var lovet sol og jeg og Mette satt ute ,tåka var i ferd med å forsvinne men kom fort tilbake,det ble litt kjøligt

da er det greit å ha en varm genser å legge over skuldrane :=) og noe så utgjort for da Mette reiste tok hun med seg tåka og nå er himmelen blå ute ,om hun tok den med seg helt hjem hvet bare hun hi hi ,den er iallefall ikke her nå.

Det ble en fin dag ,slike overaskelser kan jeg like :=)

14 kommentarer

Siste innlegg