en dag til ettertanke

det er onsdag og vi fikk vinterens første snøfall i dag,den var våt og underlaget ble litt som slush på veiene ,i Volda regnet det så her er det store variasjoner,jeg ble hentet til timen min hos fysio,styrketrening :=) men taxien kjører sakte,det er glatt sier han,i Volda hadde det skjedd en stygg ulykke ,en varebil og en buss kjørte ihop,da vi kom til Volda måtte vi kjøre en liten omvei ,for ulykkesbilane sperret veien ,politi og brann/ redningsbiler var der mange av.Bilde av varbilen sette seg i minnet mitt,det var ikke et pent syn.

Jeg gjorde mine øvelser og da jeg skulle hjem var det fortsatt sperret vei,da vi kom innover i bygda her forandret været seg fra regn til vakker vinterlandskap,og på et jorde såg vi 2 havørn på marka i selskap med flere kråker

om dere ser godt på bilde ser dere en av ørnene ,der er to med en er ikke like enkel å se den står litt bak noen steiner til høgre på bilde :=) ikke lett å få et godt bilde på så lang avstand med en mobil,men den kjekke sjåføren min stoppet no og knipset et bilde for meg :=) for det var på sjåførens side fuglene var.Det var glatte veier så vi kjørte i 60 hele veien ,noe annet var ikke smart.

Vel hjemme leser jeg att sjåføren i varebilen som hadde krasjet med bussen hadde omkommet,ingen pasasjerer i bussen kom til skade,men bussjåføren hadde smerter i en arm og ble sendt opp på sykehuset.

Det er ikke lenge siden vi hadde en front mot front kolisjon her ,en mor og en datter omkom i den ulykken,det gjør noe med en når en opplever 2 så tragiske hendelser på kort tid,vi har mange nære og kjære ute på veiene,og jeg tenker på alle når dei er ute og kjører,særlig i disse dager når det er vinterføre og glatte veier.

Da jeg kom hjem orket jeg rett og slett ikke å gjøre noe mer ,så jeg har strikket og laget middag :=)

Ønsker dere alle en riktig god natt,og skal dere ut og kjøre i morgen,ja så kjør forsiktig

6 kommentarer

Siste innlegg