en dag til ettertanke

vi går mot vinter,det betyr frost og glatte veier.Vi skulle til Volda ,mannen skulle hjelpe sønn litt så skulle vi gå tur etterpå,men dagen ble ikke helt som vi trodde.

Veien var stengt,konfirmantgudstenesten måtte utsettes til kvelden,veien var jo stengt en trasig ulykke hadde skjedd,2 biler front mot front i 80 sone,7 mennesker tilsammen i bilane,2 lettere skadet,noen alvorlig skadet og noen kritisk skadet og en døde,berginsbiler,sjukebiler og helikopter ,vi fikk alle noe å tenke på ,en dag hvor tankene fikk råde,det er vondt når noe slikt skjer,det var glatt på veien i tillegg masse tåke,men hva som skjedde hvet vi ikke ,uansett så er det vondt for alle .

Nå skulle jeg gått meg en tur,men valgte å lage middag så den biten var ferdig om vi kom oss utover,da vi spiste hørte vi på radioen,en veibane hadde åpnet og det var manuell dirigering,så vi tok bilen som har vinterdekk på og kjørte.Da vi paserte ulykkestedet hadde dei fått bilane på bergingsbilane,det var ikke mye igjen av fronten på noen av bilane,smellen var nok stor.

I Volda ble jeg satt til å Passe lillemor,mammaen var på venninnetur og karane skulle ordne noe på taket før regnet kommer,dermed ble det ingen spasertur ute,lillemor har ikke vært frisk masse feber og ennå litt slapp,men hun ville veldig gjerne være i bestemors fang,og jeg gikk fram og tilbake ,flere ganger og med vesla på armene ble det noen skritt,ikke helt som en vanlig gåtur,men sitti på rumpa har jeg iallefall ikke gjort :=)

vi øver oss på selfie lillemor og jeg

ikke lett for det var noen små hender som gjerne ville ha mobilen

vi øvde oss på å gå spagaten,jeg måtte gi opp før jeg prøvde hi hi ,men veslo tok det uten problemer,skulle vært så mjuk ,det hadde vært noe det

en koslig ettermiddag med gojenta,en dag med mange tanker,vi reiste hjem,det var ferdige ved ulykkestedet,mine tanker går til dem alle

4 kommentarer

Siste innlegg