en deilig dag

dagen startet med brødbakst i dag som i går ,i går bakte jeg grove brød til mannen i dag ble det et par glutenfrie franske landbrød til meg selv

disse er myke som fløyel ,beste glutenfrie brød jeg noen gang har smakt :=)

når brøda var ferdige lette jeg frem noen ingredienser til en glutenfri gulrotkake

men jeg skulle en tur ut før jeg bakte kaken ,

en sykkeltur til Bjørke ,jeg skulle stelle gravene for min svigermor

da jobben var gjort syklet jeg hjem igjen ,jeg hadde mer som skulle gjørast i heimen

vel hjemme laget jeg først en sennepsild ,en liten porsjon med 2 fileer og det er nok til meg ,bare jeg som spiser sild

glutenfri gulrotkake ,med deilig osteglasur ,den er laget fordi vi venter gjester i morgen ,jeg kjenner dem ikke ,men det er slekt på svigerfar sin side så det blir spennende å hilse på .

Det ble en tur rundt garden etter baksten men det får bli et eget innlegg :=) så avslutter jeg heller med kvelsturen til meg og mannen ,en tur ned på kaia for mannen ville prøve fiskelykken ,fisken ville ikke bite på ,men mannen greidde å rykke et par fine sei

jeg tok dem med opp igjen og filiterte dem

og siden det bare var 2 fisker tok jeg og kokte beina i dag også

og som dere ser sitter det litt fisk igjen på bena ,men det er lett å pille av når beina er kokte ,nå har jeg to slike porsjoner så da kan jeg begynne å tenke på en fiskesuppe ,eller fiskegrateng ,men det blir ikke nå så dette havnet i fryseboksen ,og jeg har planer om å havne ut i senga ,:=)

10 kommentarer

Siste innlegg