en deilig dag

Det ble en deilig dag i dag,sol fra en skyfri himmel hele dagen,lenge mellom hver gang vi opplever det

mannen i huset gikk til vedaskogen ,jeg var hjemme og lagde middag,og når jeg alikavel passet gryta stekte jeg vafler

når så vaflene var ferdige tittet jeg ut vinduet,da oppdaget jeg att noen tittet på fuglehuset som henger på lødeveggen

det var rett og slett et par blåmeis som inspiserte huset,men kjøttmeisa var også litt  nyskjerrig

men jeg tror ikke den kommer seg inn,hullet er akkurat for lite for kjøttmeisen

sånn er det,bare et fuglepar kan flytte inn :=)

Da vi hadde spist middag pakket jeg med meg vafler,sylte og rømme så gikk vi ned til sjøen,svigermor ble med og svigerinna mi og svogeren var i rorbua og rydda,dei hadde kaffe og vi fikk en koselig pause sammen ,med minst 2 meter mellom hver av oss,litt rart det der men sånn er det,koslig uansett :=)

Så måtte noen jobbe videre og vi gikk hver til vårt,men jeg ruslet no en tur ut til mannen min som fortsatte med vedajobben

her er det den svære grana som låg nede etter kraftig vind som blir til ved

Nå var det ikke godt for meg å gå der,foten er alt annet en god ,kan ikke skjønne annet enn att noe må være galt inni den etter opperasjone ,uansett jeg ruslet meg hjemmover

skyggen hadde lagt seg på jordene ,ennå har vi den ikke hele dagen,men den skinner no fint i fjella da

vel hjemme hørte jeg noe som kvitret,så for der en skygge oppetter elven,dere ser en svart bylt midt i bilde :=)

tittei,det var fossekallen :=) den bor her ved elva,jeg ser den med jamne mellomrom,men den flyr fort så det er ikke lett å få bilde av den,liker denne fuglen .

No er det kvelden og jeg har ikke planer om å gå så mye mer i dag,så da tenker jeg det er greit å ta frem strikketøyet og ta lørdagskveld :=)

10 kommentarer

Siste innlegg