en deilig uke er omme

Da er en deilig uke omme ,vi var på ferie hos min søster og svoger på Sandnes forrige uke ,været kunne nesten ikke vært bedre ,sol og fint så og si hele tiden ,kald vind ja men det er vist vanlig der ,jeg hadde tykk dunjakke med meg :=)

turen gikk langs kysten så vi var over Utvikfjell,Bergen ,ja langs kysten mange bommer ,det må være noe dei som styrer elsker å sette opp ,det var ganske tett mellom hver bom i tillegg 3 ferger så ikke en billig reiserute,men vakker er den da

så vakkert på Julebygda

vi gikk turer,oog jeg elsker alle steingardene langs alle veier og jorder

vi besøkte tanteunge på Oltedal og der er yndlingsbutikken min ,tenk å bo rett ved all denne herligheten da :=) og ja det ble med noen nøster hjem

vi gikk tur på Bryne

det ble en lang tur på Refsnes stranden

vi gikk tur nede i Sandnes sentrum

ramsløk himmelen ,og vi fikk lov å ta så mye vi ville med rot og dett hele ,et bærenett med løker ble med hjem :=) men hos meg sprer den seg sakte ikke har den komt så langt heller som her .Dagene gikk fort og vi skulle hjem ,vi kjørte via Hardager,Øystese og Voss hjem ,besøkte familie på Øystese og det var veldig hyggelig

i stua henger dette vakre maleriet ,så koselig ,dette var bestemora eller oldemora til min manns søskenebarn ,hhusker ikke hva ,men dett gjør ikke noe jeg likte maleriet :=)

da vi tok farvel kjørte vi over Vikefjell ,dett var magisk vakkert og der kunne vi kjørt i mange timer :=)

Det ble midnatt før vi var hjemme ,datter ble med hjem siden det ble natta så kom svigersønn og barna og hentet henne i går ,dei ble hoss oss hele dagen :=)

I dag var det strikkekafe og i morgen er det Voldatur ,fredag er det nok en gang begravelse så her er dagene fullbooket :=) men vi har det fint og jeg koser meg virkelig i det deilige været vi har vært velsignet med

10 kommentarer

Siste innlegg