en eikenøtt

i mange år har jeg ønsket meg et eiketre,flere ganger har jeg prøvd å finne en stikling i skogen,men jeg har ikke lykktes med det.Her jeg bor er det ikke eiketrær i skogen,hvet om et par garder som har et som tuntre ,men altså ikke i skogen.

I begynnelsen av oktober var vi på Sandnes,min søster tok oss med på en fjelltur en av dagane vi var der ,og der på parkeringsplassen var det tett med store fine eikenøtter på bakken,jeg ble jo litt tusette og fylte en lomme ,noen fine eikenøtter er jo noe da når jeg ikke har et tre :=)

Vel hjemme la jeg nøttene i en skål og der ligger dei ennå,men en nøtt la jeg oppå jorden til en av mine potteplanter i stuevinduet

en spragle,jeg har det med å glemme litt vanningen ,så det blir nokså tørt mellom vanningene og nøtten jeg la oppå jorden ble glemt.

Her en dag kom jeg til å se ned i den potten,det vårast jo og jeg begynner å passe bedre på plantene og gir gjødsel.

Nøtta lå der den,jeg tenkte att dette ikke ble noe av og ville ta den bort,men hei den satt fast :=) så jeg lot den være.

I dag tok jeg hele potten med ut på kjøkkenet,løftet jordklumpen ut av potten og forsiktig tok jeg tak under eikenøtten,overaskelsen var stor

den hadde virkelig laget seg et skikkelig godt rotsystem og det bare siden oktober :=)

Sist helg kjøpte vi plantejord så jeg gikk ut og hentet litt,ja for nå må nøtten min få litt bedre vekst grunnlag i egen potte :=)

selv eikenøtten er i ferd med å sprekke opp,jeg plantet den men lot nøtten være oppom jorden :=) dette blir spennende å følge med på,kanskje jeg nå får oppfylt drømmen min om et eiketre :=)

12 kommentarer

Siste innlegg