en fin feiring

God morgen .I går var det konfirmasjon,siste tantebarn,neste mann ut blir barnebarn om 2 år,litt skummelt å tenke på ,så fort årene går.

Vel i går var det tantejenta,ei fotballstjerne,hun har jobbet seg oppover og er nå på landslaget ,hvem skulle tro det lita og sjenert som hun alltid var,men ikke nå ,ei strålande blid og vakker jente :=) har ikke bedt om lov å legge ut bilde så dere får nye dere med mit egobilde :=) ja av frueensvilje hi hi

vi våknet til en vakker dag ,det var duket for en nydelig konfirmasjon,min nye festdrakt fikk lufte seg for første gang,men siden jeg sliter med hælen etter den opperasjonen sist desember måtte jeg gå i hverdagskoa,dei har kvite såler og passet ikke helt,så vi stoppet i Volda der jeg fikk kjøpt meg nye med svart såle ,helt perfekte og vi kunne rulle videre

vi rakk akkurat ferga og kunne kjøre rett ombord,bra tima :=)

Det er corona noe som betydde att bare besteforeldre og faddere fikk komme til kirken,vi andre kjørte direkte til festen som var på colorline,fotballarenaen på Sunde,det var jo det perfekte stede da konfirmantjente er ei real fotballjente

og ei fotballjente fortener selvsagt verdens tøffeste vaser laget av sine foreldre :=) store herre håndballer ble forvandlet til vaser,en på hvert bord ,bare o skjære av toppen og sette ned en oasis i en pose smart :=) og smom dere ser ved siden av var det pyntet med små fotballsjokolader også

det var en fin dag med god mat,fine taler,trekkspill ,den gode praten og et bugnande kakebord .

Skal vi snakke om meg,da må det bli festdrakten ,den var det litt jobb med for livet er en løs belte utenpå forkleet og den ville bare gli opp ,så jeg måtte hele tiden dytte den ned igjen ,kunne jo ikke gå med den under ermene ,og livet skal flyttes litt ned og sys ut,vi har en flink skredder i Ørsta så jeg lyt ta en tur og besøke ham :=) han og kone driver en butikk på alti i Ørsta ,en klesbutikk og der syr dei i tillegg på bestilling .

Etter en fin dag reiste vi hjemover ,kvelden var vakker

en vakker dag var over,nå er det søndag ute er det vått,det kom regn i natt ,kirka her feirer 100 års jubileum denne helgen ,i dag er det jubileumsgudsteneste etterfulgt av fest på undomshuset,jeg skal ta del,reiser innover ilag med svigerinne og svoger,mannen min er vara i soknerådet,et verv som går på omgang i bygda ,alle som er medlemer i den norske kirken står på liste og kan bli valgt inn i soknerådet,sånn er det og siden min mann nå er vare kjører han til undomshuset og er med på å gjøre klar til kakefesten etter gudstenesta,blir nok en fin dag i dag også :=)

12 kommentarer

Siste innlegg