en fin fredag

våknet i dag og kjente att det ikke var så gale å svelge,så jeg er nesten helt fin igjen ,ute var det skikkelig guffent,regnog slutt som kom sidelengs,vel siden jeg følte meg i nokså ok for tok jeg helgevasken,det gikk fint det,og da jeg var ferdig hadde været stilnet,jeg var snar å kle meg og kom meg ut,følte virkelig for litt frisk luft

skyene trekte litt unna og jeg kunne se sola i fjella ,gikk langs veien helt flatt men jeg gikk ikke langt før svetten rant,kroppen var ikke helt 100% men da er det viktig å gå litt hver dag så jeg kommer i bedre form igjen ,men kort tur i dag så jeg gikk hjem igjen ,men hallo hva skjer ?

jeg hadde kommet hjem,fått i hus litt mer ved og så laver det nedikke regn og sludd med tett snøkave,ja ja det er vinter og det er ikke mye snø ute ,men er litt værsyk nå må innrømme det ,da var det hyggelig å få en overaskelse i posten fra utifriluft,oppmerksomhet for å ha lagt ut mitt vinterbilde på hennes vinterutfordring

tusen takk snille Margrethe dette var en herlig premie og den sjokoladen følte jeg for å kose meg med i dag ,så den er spist allerede hi hi ,men suppen blir med i på tur ved høve :=)

ute er det vinter en stund til ,men våren er i ferd med å spire inne ,jeg starter litt på kjøkkenet jeg

4 potter med chilie,chilie trenger veldig lang tid ,jeg sådde i månedskifte januar februar og så må en bare ha tålmodighet :=)

så skal jeg jo ha nye stauder i det store beddet nedom drivhuset og jeg vil prrøve å få frem stauder fra frø,bakkerylliken er på gang

så kjøpte jeg stiklinger ,det blir mye billigere om en vil ha litt sommerblomster i krukker,100 kr for 4 stk og disse blir jo store fine til sommeren

purreløk det er godt så jeg tenkte jeg ville prøve det også i år

artig å se hvordan det kommer tynne grønne spirer ut av et bitte lite frø ,og purren ser ut som å komme brettet i to for så å strekke seg ut litt etter litt og her har jeg sådd i en eggekartong :=)dette er noe jeg ikke har sådd før så det blir spennende :=) sådde mer blomsterfrø i dag ,ridderspore men så er det bare å vente i spenning om dei frøene vil spire også.

Koslig med vår på kjøkkenbenken når snøen daler ned ute

12 kommentarer

Siste innlegg